فعاليت ۴۱۳ كانون‌ فرهنگي هنري مساجد در قم

فعالیت ۴۱۳ كانون‌ فرهنگی هنری مساجد در قم

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام روحاني گفت: امروز 25 هزار و ۱۸۲باب كانون فرهنگي هنري در مساجد كشور فعاليت مي كنند كه سهم استان قم از اين آمار ۴۱۳ باب كانون است.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فهما، حجت‌الاسلام «سعید روحانی» امروز (یکشنبه 26آبان) در دیدار اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با آیت‌الله سعیدی امام جمعه و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، با بیان اینکه این شورا در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌منظور حمایت از کانون‌ها شکل گرفته است، گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اسفندماه 71 مصوب و تاسیس شد و در سال 97 اساسنامه آن به تصویب رسید.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ادامه به تشکیل شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اشاره کرد و افزود: هر آنچه که بخواهد در کانون‌ها اجرا شود باید در شورای سیاست‌گذاری به تصویب برسد به همین علت در این شورا شخصیت‌هایی حضور دارند که با دقت برنامه‌ها را ارائه می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان که اعضای آن متناظر با شورای سیاست‌گذاری کشوری است در استان قم کار را دنبال می کند.

 

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه منابع مهمی که کانون‌های فرهنگی هنری باید استفاده کنند منابع استانی است، افزود: اکنون در استان قم با توجه به جغرافیای محدود این استان اعتبارات محدودی در اختیار دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار می‌گیرد.

 

وی از راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد به‌منظور ثبت آمار مرتبط با کانون‌های فرهنگی هنری یاد کرد و ادامه داد: در کشور 25 هزار و 182 کانون داریم که سهم استان قم از این آمار 413 کانون است. همچنین آمار دو میلیون و 135 هزار نفر با کد ملی در سامانه جمعیتی کانون‌های مساجد ثبت شده که این آمار برای قم 36 هزار و 700 نفر است و تعداد فعالیت‌ها در سطح مساجد کشور 237 هزار مورد است که این آمار برای استان قم پنج هزار و 300 مورد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از ثبت آمار 14 هزار کتابخانه در سامانه بچه‌های مسجد یاد کرد و گفت: 189 کتابخانه مخزن‌دار و 126 کتابخانه قفسه‌باز در استان قم به ثبت رسیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی شبکه فرهنگی هنری مساجد ایران با عنوان‌«فهما» عنوان‌کرد: هر ساله فعالیت‌های استان‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا یک استان به ‌عنوان پایتخت فهما انتخاب شده و تجربیات و آموزه‌های خود را در اختیار دیگر کانون‌های مساجد قرار دهد.

 

حجت‌الاسلام روحانی یادآور شد: فعالیت‌های هنری و ادبی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و نوآوری از جمله محورهایی است که در سال جاری برای انتخاب پایتخت «فهما» درنظر گرفته شده است.

 

 

پایان پیام/