«کار، تلاش و همدلي» کليد واژه متوليان فرهنگي در سال جديد/ «محسن اسلامي» سرپرست کانون‌هاي مساجد زنجان شد

«کار، تلاش و همدلی» کلید واژه متولیان فرهنگی در سال جدید/ «محسن اسلامی» سرپرست کانون‌های مساجد زنجان شد

تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۱
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان، در جلسه شوراي معاونين، ضمن معرفي «محسن اسلامي» به عنوان سرپرست جديد ستاد فهما استان زنجان، «کار، تلاش و همدلي» را کليد واژه متوليان فرهنگي در سال جديد خواند.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان: «امراله حسنی» در جلسه شورای معاونین اداره کل و معارفه سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شده و ما نیز به عنوان متولیان فرهنگی تلاش کنیم تا در حوزه فرهنگ و هنر کارهای نو و خلاقانه ابداع و اجرا کنیم.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ارتباط و رسیدگی به امور مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب وظیفه همه مسئولان است، گفت: یکی از مراکزی که کارهای بزرگی در آن انجام می شود و با مجموعه های مردمی ارتباط موثری دارند، کانون های فرهنگی و هنری مساجد است و به عقیده بنده، ستاد هماهنگی کانون های مساجد همانند یک اداره کل فعالیت می کند.

 

حسنی با تاکید براینکه بچه های مساجد، ائمه جماعت و ارکان مسجد بدون دریافت دستمزدی و فی سبیل الله در خدمت مسجد هستند، تصریح کرد: بچه های مسجد از ابتدای انقلاب تاکنون پای آرمان های امام و انقلاب ایستاده‌اند.

 

وی ادامه داد: نقشه مهندسی فرهنگی در سال جدید نقشه راهنمای مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید تلاش کنیم تا با اجرای برنامه هایی که گره از کار مردم می گشاید، در خدمت مردم باشیم و در پایان سال خروجی کارهایمان موجب خشنودی مردم شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه شعار امسال تلفیقی از اشتغال و تولید دانش بنیان است، گفت: امیدواریم در حوزه فرهنگی نیز با بهره گیری از کلام رهبری در این زمینه کارگشا باشیم.

 

وی با بیان اینکه پست های مدیریت در نظام جمهوری اسلامی عاریتی است و تودیع هر مسئولی نشان از ضعف آن مسئول نیست، گفت: نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و این نظام در طول چهل و سه سال با قدرت به پیش رفته است.

 

حسنی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک ظرفیت برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و گفت: با وجود اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برخی از شهرستان ها نمایندگی ندارد، شاهد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد حتی در دورافتاده ترین مناطق روستایی هستیم که همین موضوع می تواند عدالت فرهنگی را در هر نقطه ای از این استان اجرا کند.

 

وی خطاب به کارکنان فهمای استان زنجان خواستار بازنگری در وضعیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد شد و گفت: لازم است تا اهداف کلان هرکانون براساس منطقه جغرافیایی آن کانون تدوین شود.

 

حسنی در پایان خاطرنشان کرد: با تدوین چشم انداز کوتاه مدت در مجموعه فهمای استان، فلسفه تشکیل کانون‌های مساجد و انتظارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این مجموعه ها بازخوانی شود.

 

در ادامه سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز اولویت کاری خود را نقشه مهندسی فرهنگی کشور خواند و گفت: ستاد عالی کانون های مساجد کشور عضو کمیته فرهنگ، هنر و رسانه است از اینرو تقویت این حوزه مورد تاکید خواهد بود.

 

اسلامی ادامه داد: دریافت شناسه ملی برای 10 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد، اجرای طرح زوج های جوان، تشکیل 10 کانون فرهنگی و هنری در حوزه رسانه، اجرای طرح نشاط و تعالی در کانون های مساجد و میزبانی استان زنجان در جشنواره تئاتر روستایی از اهم برنامه های اجرایی کانون های مساجد استان در سال جاری خواهد بود.

 

در پایان این نشست ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام یارمحمدی، مدیر سابق ستاد هماهنگی کانون های مساجد، محسن اسلامی به عنوان سرپرست جدید این مجموعه معرفی شد.