آیین غبار روبی مسجد در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد

آیین غبار روبی مسجد در کانون «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد

تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۱
حضوری گفت: همزمان با روزهای پایانی ماه شعبان المعظم و در آستانه ماه مبارک رمضان مراسم «غبارروبی مسجد» در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم انجام شد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه غبارروبی و عطرافشانی مساجد نام گذاری شده است که  در این راستا برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» شهرستان جهرم افزود: امسال نیز بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» در دهه غبار روبی مساجد پای کار آمده و به صورت نمادین در این فریضه معنوی شرکت کردند.

 

وی بیان کرد: این آیین در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با حضور حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم و برخی از روحانیون و حضور پرشور بچه های مسجد برگزار شد.

 

حضوری با اشاره به اینکه در سیره معصومین (ع) بر پاکیزگی مساجد تاکید شده است، عنوان کرد: در روایتی از حضرت رسول صلی الله علیه و آله آمده است: «کسی که مسجدی را جاروب کند، خداوند برای او پاداش آزاد ساختن بنده ای را منظور می کند» که خود بیانگر ارزش و اهمیت غبارروبی مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با برگزاری آیین غبار روبی به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند، خاطرنشان کرد: در ماه رمضان نیز به همت بچه های مسجد برنامه های مختلفی انجام می شود که اقامه نماز جماعت به صورت سه وعده، کرسی های تلاوت و جلسات قرآن کریم از جمله این برنامه ها است.

پایان پیام/ 691