جلسات قرآن کریم برنامه محوری کانون های مساجد در ماه مبارک رمضان

جلسات قرآن کریم برنامه محوری کانون های مساجد در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
مجید خوبی زاده گفت: جلسات قرآن کریم یکی از برنامه های محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در ماه مبارک رمضان در مساجد جنوب کرمان برگزار می شود.

مجید خوبی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک پیشاپیش ماه رمضان، گفت: جلسات قرآن کریم یکی از برنامه های محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در ماه مبارک رمضان در مساجد جنوب کرمان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: برگزاری این جلسات در لبیک به بیانات مقام معظم رهبری است که در ماه مبارک رمضان 1395 تاکید بر برگزاری جلسات تلاوت قرآن کریم داشتند.

 

وی تاکید کرد: طرح برگزاری جلسات قرآن کریم با هدف رشد حرکت قرآنی و آشنایی عموم مردم با قرآن و زبان قرآن در نظر گرفته شده است.

 

خوبی زاده در تشریح نحوه اجرای این طرح، بیان کرد: جلسات قرآن کریم هفته ای یک بار در چهارشنبه شب های ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: در مجموع جلسات قرآن کریم در قالب ۴ جلسه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ای در این ماه مبارک اجرا می شوند.

 

وی اظهار کرد: به منظور الگوسازی برای دیگر مساجد منطقه، این جلسات قرآنی هر هفته در یکی از مساجد شاخص جنوب کرمان برگزار می شوند.

 

خوبی زاده عنوان کرد: در برپایی این جلسات، تلاوت و استماع قرآن کریم مدنظر است و در این راستا یک یا چند نفر قاری بعد از اقامه نماز، آیات و سوره های مشخصی از قرآن کریم را برای عموم مردم (نمازگزاران) تلاوت می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: به منظور برگزاری جلسات قرآن کریم، گروهی از قاریان قرآن تحت نظر این ستاد انتخاب شده و ۴ کانون فرهنگی هنری نیز به عنوان مجری این طرح مشخص شده اند تا هر هفته در یکی از مساجد منطقه این طرح قرآنی را اجرا کنند.

 

وی با اشاره به سایر برنامه های پیشنهادی ماه مبارک رمضان، بیان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شب و روز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، تکریم روزه اولی ها و نخبگان قرآنی با همکاری آموزش و پرورش (مدارس)، هیئت امناء مسجد، دارالقرآن، بسیج و ادارات اوقاف و امور خیریه برخی از این برنامه های ویژه این ماه مبارک است.

 

خوبی زاده افزود: همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان می توانند در ماه مبارک رمضان با مشارکت خانواده ها از روزه اولی ها تجلیل کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: تکریم فعالان و نفرات برتر قرآنی، تلاوت سوره های دخان، روم، عنکبوت، قدر در شب ۲۳ ماه رمضان از دیگر برنامه های پیشنهادی ماه رمضان است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز کانون های مساجد جنوب کرمان می توانند هم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، طرح حفظ موضوعی با حفظ هفته ای یک آیه از قرآن کریم را شروع کنند.

 

خوبی زاده اظهار کرد: از دیگر برنامه های پیشنهادی برای اجرا در ماه مبارک رمضان، تبیین آیات قرآن کریم توسط ائمه جماعات، مربیان و اساتید قرآنی و راه اندازی کانال های قرآن و عترت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: به همین منظور می بایست هر کانون فرهنگی هنری در فضای مجازی یک کانال با هدف اطلاع رسانی برنامه ها و نشر معارف در زمینه قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اهل بیت (ع)، احکام، مناسبت ها را راه اندازی کند.

 

وی یادآور شد: طرح جزء خوانی قرآن کریم قبل و بعد از اقامه نماز ظهر، عصر و یا مغرب و عشاء با تشخیص مدیر کانون و امام جماعت مسجد در بسته پیشنهادی برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان کانون های مساجد گنجانده شده است.

 

خوبی زاده عنوان کرد: طرح نهج البلاغه خوانی یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان است که در این راستا هر هفته یک جلسه حکمت خوانی در مساجد با استفاده از ظرفیت امام جماعت و یا اساتید برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: علاوه بر این نیز کانون های مساجد جنوب کرمان می توانند در این ماه مبارک برای کودکان و نوجوانان مسابقات نقاشی، حفظ، کلیپ تصویری از قرائت، رونویسی، خوشنویسی را برگزار کنند.

 

وی در خاتمه طرح سفره کریمانه افطاری ساده با مشارکت اهالی محله و کانون را از سایر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: آموزش تصحیح و قرائت اذکار نماز توسط ائمه جماعات، مربیان و اساتید نیز در قالب بسته پیشنهادی ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان برای اجرا در کانون های مساجد منطقه ارائه شده است.

پایان پیام/ 586