مسجدی که پایگاه فعالیت‌های عمرانی اقتصادی محله شده است

مسجدی که پایگاه فعالیت‌های عمرانی اقتصادی محله شده است

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام محمدی در کسوت امام‌محله توانسته در کنار انجام فعالیت‌های عمرانی و بهبود وضعیت معیشت اهالی کیازنیک، فرصت احیای هنرهای بومی و مشاغل خانگی را نیز برای مردم فراهم کند. تاسیس شرکت عرضه محصولات منطقه، برنامه بعدی وی با کمک مسجدی‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد و مسجدی ها از جمله گروه های پیشتاز و منشاء اثر در مقابله با آسیب های اقتصادی اجتماعی به ویژه در دوره کرونا بودند؛ بعد از تاکید مقام معظم رهبری بر اوج‌گیری کمک های مومنانه و مواسات باز هم این مسجدی ها بودند که با هدایت ائمه جماعات گره گشایی های بزرگی از محرومان و نیازمندان با عزم و همت آنها انجام شد.

 

حجت الاسلام «جلال محمدی»، امام محله منطقه کیازنیک در شهرستان املش از توابع استان گیلان ازجمله ائمه جماعاتی است که توانسته با لبیک به مطالبه رهبری و ورود جهادی به عرصه عمرانی، اتفاقات خوبی را با محوریت مسجد رقم بزند.

 

وی با بیان اینکه منطقه کیازنیک 1500 خانوار دارد، گفت: این منطقه کشاورزنشین است و به انجام فعالیت های عمران و آبادانی نیاز دارد از این رو خیابانی را که مسجد پنج تن آل‌عبا(ع) در آن واقع شده و فاقد اکوسازی، آسفالت و ... بود اکوسازی، شن ریزی و سنگ فرش کردیم.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بیشتر اهالی منطقه کیازنیک چایکار هستند، گفت: مرکز نیکوکاری «قاسمیون» مسجد پنج تن آل‌عبا(ع) حدود 503 مددجو دارد که در موضوعاتی همچون تامین اجاره بهای خانه، کمک های معیشتی، بازسازی منزل، تهیه جهیزیه برای دختران دم بخت و ... به آنها خدمت رسانی می کند.

 

این امام محله جهادگر درباره اقدامات مومنانه ای که در سال 1400 با محوریت مسجد پنج تن آل‌عبا(ع) انجام شده است، ابراز کرد: در سال 1400 از فروردین تا انتهای آبان 602 میلیون نقدینگی از خیران جمع آوری شد، این کمک ها به جز کمک های غیرنقدی و تهیه جهیزیه است.

 

وی با بیان اینکه سبدهای معیشتی به صورت ماهانه به مددجویان تحت پوشش اعطا می شود، اضافه کرد: در حوزه های درمانی و تامین اجاره بهای منزل نیز به مددجویان کمک هایی اعطا می کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی درباره طرح پیشنهادی خود برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم منطقه کیازنیک، بیان کرد: به تناسب شرایط منطقه که به چایکاری اختصاص دارد، درصددیم که با کمک خیران، شرکتی متناسب با محصولات منطقه تاسیس و فرصت عرضه محصولات با قیمت مناسب فراهم شود؛ چون محصولات منطقه با قیمت بسیار پایین به دیگر شهرستان ها عرضه می شود و در صورت تاسیس این شرکت محصولات به قیمت واقعی فروخته خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در محرومیت زدایی از مردم و اهالی موثر بوده است، خاطرنشان کرد: احیای هنرهای بومی و مشاغلی خانگی منطقه همچون حصیربافی و ارائه سفارش تولید برای درآمدزایی اهالی از آثار اقدامات صورت گرفته است.

 

 

پایان پیام/ 9