ایستگاه نذر کتاب در مصلی نماز جمعه شهر عنبرآباد دایر است

ایستگاه نذر کتاب در مصلی نماز جمعه شهر عنبرآباد دایر است

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸
محبوبه جبالبارزی، گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی در حال اجرای پویش نذر کتاب در قالب ایستگاه نذر کتاب در مصلی نماز جمعه شهر عنبرآباد هستیم.

«محبوبه جبالبارزی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کتاب خانه کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع شهرستان عنبرآباد در سال ۱۳۷۶ راه اندازی شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) عنبرآباد، افزود: این کتاب خانه ۶ قفسه کتاب با بیش از یکهزار و ۵۰۰ جلد کتاب دارد که متاسفانه به دلیل کمبود قفسه تعداد زیادی از کتاب ها در گوشه ای از کتاب خانه روی هم چیده شده اند.

وی، اظهار داشت: کتاب های موجود در این کتاب خانه، در زمینه های دین و مذهب، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، فلسفه، کودکان، روان شاسی، هنر و کمک درسی هستند.

جبالبارزی، بیان داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی در حال اجرای پویش نذر کتاب در قالب ایستگاه نذر کتاب در مصلی نماز جمعه و نیز برگزاری طرح شنبه های کتاب در کتابخانه خانه کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) واقع در  مسجد جامع شهر عنبرآباد هستیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) عنبرآباد، اظهار داشت: پویش نذر کتاب طرحی برای رهایی کتاب ها از قفسه های کتاب خانه هاست بنابراین مردم فرهنگ دوست با مراجعه به ایستگاه نذر کتاب می توانند کتاب های نو و یا دست دوم قابل استفاده را جهت اهدا به کتاب خانه های مناطق محروم و روستاها، به این ایستگاه تحویل دهند.

وی، ادامه داد: هم زمان با آغاز طرح شنبه های کتاب، کتاب زندگی نامه شهید ناصر فرقانی از شهدای جنگ تحمیلی که در همسایگی مسجد جامع زندگی می کرده است و طبق وصیت کتاب های ایشان به مسجد جامع عنبرآباد اهدا شده است، را معرفی کردیم. 

جبالبارزی، عنوان داشت: تاکنون در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، مسابقات کتاب خوانی چهل حدیث از امام صادق(ع) را به این شکل که شرکت کنندگان می بایست چهل از آن حضرت را جمع آوری و در قالب یک کتابچه ارائه می کردند، برگزار کردیم.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع )، اضافه کرد: همچنین مسابقات کتاب خوانی با موضوع زندگی نامه شهیدان افضلی پور و هادی را برگزار کرده ایم.

وی، ابراز داشت: از عمده مشکلات این کتاب خانه، علاوه بر نداشتن وسایل گرمایشی و سرمایش، نداشتن میز مطالعه، صندلی و قفسه کتاب است.

 

پایان پیام/ 586