مسابقه همگام با قرآن همراه با رساله برگزار می‌شود

مسابقه همگام با قرآن همراه با رساله برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
صمدالله سعیدی گفت: کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) به مناسبت ماه مبارک رمضان، در نظر دارد مسابقه همگام با قرآن همراه با رساله را ویژه گروه های سنی مختلف برگزار کند.

صمدالله سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) به مناسبت ماه مبارک رمضان، در نظر دارد مسابقه همگام با قرآن همراه با رساله را ویژه گروه های سنی مختلف برگزار کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) جیرفت در تشریح شرایط این مسابقه، بیان کرد: مسابقه همگام با قرآن همراه با رساله، شامل حفظ جز ۳۰ قرآن کریم همراه با ترجمه و همچنین احکام نماز، روزه و زکات است.

 

وی افزود: گروه های سنی کودکان باید ۱۰ سوره، نوجوانان ۱۵ سوره و جوانان ۲۰ سوره آخر جز ۳۰ و همچنین گروه سنی میانسال به بالا کل جز ۳۰ را حفظ کنند.

 

سعیدی ابراز کرد: مسابقه ۹ اردیبهشت ماه هم زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راس ساعت ۸ صبح در مسجد حضرت زهرا (س) محله کشت و صنعت شهر جیرفت برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) جیرفت ادامه داد: علاقمندان به شرکت در مسابقه همگام با قرآن همراه با رساله می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن09131484487 تماس بگیرند.

 

وی با اشاره به این که از نفرات برتر تجلیل می شود، اظهار کرد: ۳۰ جایزه به نیت ۳۰ روز ماه مبارک رمضان به نفرات برتر اهدا می شود البته در صورت استقبال گروه های سنی مختلف از این مسابقه، جوایز تا ۱۱۴ عدد نیز قابل افزایش است.

 

سعیدی تاکید کرد: مسابقه همگام با قرآن همراه با رساله به منظور انس بیشتر مردم با قرآن کریم و آشنایی بیشتر آنها با احکام برگزار می‌شود و ما قصد داریم با برگزاری این مسابقه قرآن و رساله را از قفسه های خانه ها وارد عرصه زندگی مردم کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) جیرفت اضافه کرد: طرح جزخوانی قرآن کریم همراه با تفسیر موضوعی از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان است که روزانه در بازه زمانی ۶ عصر تا اذان مغرب و عشا اجرا می شود.

 

وی بیان کرد: جلسات جزخوانی قرآن کریم به صورت مجزا ویژه خواهران و برادران با حضور اساتید و قاریان برجسته پرورش یافته این کانون برگزار می‌شود.

 

سعیدی یادآور شد: همچنین ادعیه های روزانه این ماه مبارک نیز پس از اقامه نماز ظهر توسط امام جماعت مسجد قرائت می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) جیرفت عنوان کرد: طرح سه شنبه های تکریم نیز در ماه مهمانی خدا به قوت خود باقی است و در این راستا از فعالین قرآنی تجلیل می شود.

 

وی در خاتمه گفت: طرح شنبه های تکریم نیز با معرفی کتاب های حوزه دین و مذهب با محوریت کتاب هایی در مورد ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

پایان پیام/ 586