پویش «لبخند بسازیم» با محور مساجد اجرا می‌شود

پویش «لبخند بسازیم» با محور مساجد اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
همزمان با ماه مبارک رمضان پویش «لبخندبسازیم» با محوریت مساجد و با هدف آشنا کردن شهروندان با سبک زندگی قرآنی اجرا می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: مدیریت شهری از تمامی ظرفیت های فرهنگی برای تحقق پویش «لبخند بسازیم» در ایام مبارک رمضان استفاده می کند.

 

محمد حسن جعفرزاده با اعلام اینکه «لبخند بسازیم» عنوان پویشی مناسبتی است که از عید مبعث تا عید فطر با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش حس همدلی و نوعدوستی راه اندازی شده است، افزود: امسال برای نخستین بار این پویش در ماه مهمانی خدا با عنوان "لبخند دلها" اجرایی می شود.

 

وی با بیان اینکه قرار است از طریق این پویش، شهروندان علاوه بر استفاده از ویژه برنامه های اداره کل فرهنگی در مساجد و بوستان ها، با سبک زندگی قرآنی آشنا شوند، خاطر نشان کرد: با برپایی سفره های افطاری ساده در بوستان ها و مناطق محروم، حس برابری، برادری و یکدلی را تجربه می کنند.

 

جعفرزاده در تشریح برنامه های پیش بینی شده گفت: برگزاری مسابقات خانوادگی، جُنگ شادی، برپایی محافل انس با قرآن و برگزاری مراسم سخنرانی و ... را در پویش «لبخند دل ها» پیش بینی کرده ایم که در مساجد، بوستان ها و میدان های اصلی شهر اجرا می شوند.

 

وی همچنین تاکید کرد: تصمیم داریم از طریق برپایی سفره های افطاری ساده در بوستان ها و مناطق محروم توسط خود مردم، فرصتی فراهم کنیم تا مردم از طریق مهربانی و دستگیری از محرمان به گسترش لبخند رضایت در جامعه کمک کنند.

 

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: سبک زندگی قرآنی در رسانه ها و فضای مجازی با پویش «#رنگین_کمان_لبخند» ترویج می شود که به حوزه های هفت‌گانه سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی از منظر قرآن کریم می پردازد.

 

پایان پیام/ 40