طرح تحول نگهداشت مساجد در ماه مبارک رمضان به طور ویژه اجرا می‌شود

طرح تحول نگهداشت مساجد در ماه مبارک رمضان به طور ویژه اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
شهردار منطقه ۱۶ با بیان اینکه طرح تحول نگهداشت شهر در ماه مبارک رمضان، با تمامی تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی در محلات نُه‌گانه به اجرا در می‌آید، گفت: آماده‌سازی محدوده شهری اطراف مساجد جهت بهره‌برداری شهروندان، در این ماه انجام می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «سیدمرتضی روحانی» با اشاره به اینکه با توجه به ضرورت آماده سازی محدوده شهری اطراف مساجد جهت بهره برداری شهروندان، ویژه برنامه هایی در نواحی 6 گانه (معابر اطراف مساجد در شعاع 100 متری) به مدت یک هفته اجرا می شود،گفت: اقدامات اجرایی موضوعات همسطح نمودن پل های فلزی تردد عابر پیاده، ساماندهی علائم ترافیکی عمودی ، افقی و تابلوهای راهنمای مسیر، پاکسازی و لایروبی انهار، پاکسازی و رنگ آمیزی مخازن و زیرمخزنی، آرام سازی تردد وسائل نقلیه در معابر برای عابرین پیاده، لکه گیری هندسی آسفالت و مرمت جداول، مناسب سازی کفپوش پیاده رو و حذف زوائد فیزیکی، بر چسب کنی و پاکسازی و امحای نوشته ها در جداره ها و ساماندهی ایستگاه های اتوبوس و تاکسی مجاور مساجد و ... را شامل می شود.

 

شهردار منطقه 16 با تأکید بر نقش و جایگاه والای مساجد ادامه داد: در این راه با همدلی و هم افزایی از ظرفیت های موجود در شهرداری منطقه بهره خواهیم گرفت، غبار روبی و تنظیف این اماکن مقدس یکی از آیین های اصیل دینی و اسلامی است، با فرا رسیدن ماه ضیافت الهی این سنت حسنه در بیش از 80 مسجد سطح محلات نه گانه با همکاری و هماهنگی ائمه جماعات مساجد و مشارکت شهروندان، آغاز شده است و با توجه به مسئولیت در عرصه خدمت رسانی، آراستگی و نور پردازی مساجد، رنگ آمیزی ، شستشوی نما، غبار روبی، نظافت، زیبا سازی و تعمیر و ... فضای عمومی مساجد در اولویت برنامه  ها قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: فضای آراسته، شاداب و با طراوت مساجد، به ویژه در ماه مبارک رمضان یک فرصت ویژه و ارزشمند در جذب نسل جوان و نوجوان به فضای مذهبی است و در این راستا با نیاز سنجی های به عمل آمده در مساجد منطقه این اقدامات اجرا می شود.

پایان پیام/ 40