راه اندازی کاروان قرآنی در سطح جنوب کرمان

راه اندازی کاروان قرآنی در سطح جنوب کرمان

تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بهرام مسلمی مهنی گفت: قصد داریم برنامه های قرآنی متفاوت تر و بهتری نسبت به گذشته اجرا کنیم و یکی از برنامه های در نظر گرفته شده، راه اندازی کاروان قرآنی است.

بهرام مسلمی مهنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان با مهم و ضروری خواندن گسترش فعالیت های قرآنی در سطح جنوب کرمان، گفت: به منظور هم افزایی با نهادهای فرهنگی در راستای تحقق این مهم، نشست برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: در نظر داریم در این ماه مبارک از طریق تعامل و هم افزایی متولیان فرهنگی در ترویج فعالیت های قرآنی گام موثری برداریم.

 

وی با بیان این مطلب که قصد داریم برنامه های قرآنی متفاوت تر و بهتری نسبت به گذشته اجرا کنیم، افزود: و یکی از برنامه های در نظر گرفته شده، راه اندازی کاروان قرآنی است.
 
مسلمی مهنی عنوان کرد: این کاروان متشکل از نخبگان و قاریان برجسته قرآنی هفت شهرستان می باشد که قرار است در ضیافت های قرآنی سطح منطقه حضور پیدا کرده و با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها برنامه‌های ویژه قرآنی اجرا کند.
 
وی خاطرنشان کرد: این اداره کل قصد دارد کلیه ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی را در کنار یکدیگر قرار دهد تا کار فاخری در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی انجام دهد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزاری نمایشگاه قرآنی را یکی از ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان برشمرد و اظهار کرد: در نظر داریم در ماه مهمانی خدا با همکاری شهرداری، سپاه پاسداران، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد و سایر نهادهای فرهنگی نمایشگاه قرآنی را برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه دارای بخش های جنبی است، گفت: از برنامه‌های جنبی آن می‌توان به تجلیل از حافظان کل قرآن کریم، معرفی ظرفیت های موسسات قرآنی، عفاف و حجاب و آموزش های قرآن کریم اشاره کرد.
 
مسلمی مهنی ترویج فعالیت های قرآنی را یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ویژه برنامه جمع خوانی قرآن کریم با همکاری سپاه شهرستان جیرفت در حسینیه شهدا روزانه در حال برگزاری است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: جشنواره قرآنی از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان است که با محوریت موسسات قرآنی و با نظارت و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اجرا می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در تلاش است تا برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان به نحو مطلوبی در سطح جنوب کرمان اجرا شوند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان عنوان کرد: اجرای فعالیت های قرآنی نیازمند تبلیغات است و بنابراین انتظار می رود سایر نهادهای فرهنگی در این راستا با ما همکاری کنند.

پایان پیام/ 586