ثبت نام ۲۰۰ نفر از فعالان قرآنی جنوب کرمان در صندوق اعتباری هنر

ثبت نام ۲۰۰ نفر از فعالان قرآنی جنوب کرمان در صندوق اعتباری هنر

تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بهرام مسلمی مهنی گفت: مرحله اول طرح پالایش و ثبت‌ نام فعالان قرآن و عترت جنوب کرمان اجرا شده و در این مرحله ۲۰۰ نفر از فعالان قرآنی جنوب کرمان در صندوق اعتباری هنر ثبت نام کرده اند.

بهرام مسلمی مهنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: مرحله اول طرح پالایش و ثبت‌نام فعالان قرآن و عترت جنوب کرمان اجرا شده و در این مرحله 200 نفر از فعالان قرآنی جنوب کرمان در صندوق اعتباری هنر ثبت نام کرده اند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این باره، افزود: به دنبال مصوبه هیأت دولت مبنی بر افزوده شدن فعالان قرآن و عترت به سایر اقشار دریافت کننده خدمات از صندوق اعتباری هنر "آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر" با هدف رفع موانع سابق شفافیت و توزیع عادلانه خدمات صندوق، در بین فعالان قرآن و عترت مورد بازنگری و تصویب  قرار گرفت.
 
وی با بیان این مطلب که طرح پالایش اعضای فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر از اول اسفند گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: در اولین گام برای اجرای این طرح، آیین نامه پیشین بیمه فعالان قرآنی مورد بازنگری قرار گرفت و آیین نامه جدیدی با عنوان "آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر" تدوین شد.
 
مسلمی مهنی با تاکید بر اینکه فعالان قرآن و عترت در گروه های اصلی دسته بندی شده‌اند، گفت: این گروه ها شامل قاریان و مُرتّلان قرآن کریم، حافظان قرآن کریم؛ حافظان کل نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه، استادان، مدرسان و مربیان قرآن و عترت خادمان، چهره‌ها و پیشکسوتان قرآن کریم؛ مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت؛ داوران مسابقات قرآن کریم؛ فعالان حوزه آواها و نغمات دینی؛ طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم افزارهای قرآن و عترت، مفسّران، مترجمان، پژوهشگران و مصحّحان قرآن کریم و سایر فعالان قرآنی هستند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: همزمان با مراجعه اعضای فعلی صندوق، سایر افراد مشمول شرایط مندرج در آیین نامه نیز می توانند با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت نام و درج مستندات اقدام کنند تا پس از اتمام پالایش و ایجاد ظرفیت جدید نسبت به تأیید و معرفی آنها برای دریافت خدمات به صندوق، اقدام شود.
 
وی با اشاره به این که ثبت نام مربیان به طور خاص از سوی مدیر موسسه قرآنی انجام خواهد شد و خود مربی نمی تواند اقدام به ثبت نام کند، ابراز کرد: از این پس کلیه فعالان قرآنی که در بازه زمانی متقاضی بیمه و هرگونه تسهیلات هستند ملزم به ثبت نام در سامانه حمد و عضویت در صندوق فعالان قرآنی خواهند بود.
 
مسلمی مهنی در خاتمه کرد: نتیجه بررسی و تایید نهایی عضویت در صندوق اعتباری هنر متعاقبا از طریق معاونت قرآن و عترت اعلام می شود.

پایان پیام/ 586