مسابقه بین‌المللی «ایها العزیز» با محور مهدویت در ماه رمضان برگزار می‌شود

مسابقه بین‌المللی «ایها العزیز» با محور مهدویت در ماه رمضان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی، با اشاره به فعالیت‌های ستاد فهما در ماه مبارک رمضان، از برگزاری مسابقه بین‌المللی «ایها العزیز» همزمان با بهار قرآن خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان و ثواب مضاعف اعمال روزه‌داران در ماه مهمانی خدا، اظهار کرد: در احادیث و روایات فراوانی از پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت نسبت به جایگاه ماه رمضان سخن به میان آمده است؛ از جمله رسول خدا در وصف این ایام می فرماید: «رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت است و میانه‏اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم»؛ بنابراین فرصت مناسبی است تا انسان به خودسازی پرداخته و برای آخرت خود توشه جمع کند.
 
 
 
مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به جایگاه رفیعی که این ایام دارد، تلاش برای معرفت‌افزایی و درک مفاهیم و مباحث دینی می‌تواند زمینه‌ساز تعالی روح و تفکر بیش از پیش انسان مسلمان شود.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  در بخشی از بیانات خود فرموده‌اند: «ماه مبارک رمضان؛ ماه عبودیت، اخلاص، اتصال به معدن عظمت و قدرت و ماه اطمینان و سکینه‌ی ناشی از ذکر است.»، این وصف حکایت از آن دارد که هرچه قدر در طول این روزها یاد خدا در دل مومن زنده شود در واقع آرامش او بیشتر خواهد شد.
 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در بخش دیگری از مباحث خود به فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت ماه رمضان اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته مسابقه بین‌المللی «ایها‌‌العزیز» شامل حدیث خوانی با محوریت احادیث و آیات با موضوع امام زمان (عج) برگزار می شود.
 
 
وی گفت: این مسابقه با هدف عرض ارادت به حضرت ولیعصر(عج) در ماه مبارک رمضان برگزار شده و منبع آن سلسله استوری‌های روزانه‌ای است که در صفحه اینستاگرام بچه های مسجد منتشر می شود؛ ضمن اینکه استوری‌های مذکور شامل آیات و احادیث مرتبط با امام زمان (عج) است که به صورت روزشمار برای ایام ماه مبارک رمضان آماده سازی شده است.
 
 

 
 
مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما گفت: پس از پایان ماه مبارک رمضان و همزمان با عید سعید فطر، مسابقه‌ای نیز از استوری‌های روزانه ارایه شده از آیات و احادیث برگزار شده و جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می شود، ضمن اینکه اسامی افراد برگزیده در صفحه اینستاگرام بچه های مسجد به نشانی bacheyahyeemasjed.fahma@ اعلام می شود.
 
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری سلسله مسابقات محتوایی با محور معارف دینی بتواند منجر به جذب نسل جوان به مباحث و معارف دین از گذرگاه مسجد شود.

پایان پیام/ 9