پاسداشت حضرت خدیجه (س) در کانون «شهید رحمانیان» جهرم

پاسداشت حضرت خدیجه (س) در کانون «شهید رحمانیان» جهرم

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ترابفرد از برگزاری آیین سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم خبر داد.

«هادی ترابفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در تقویم شیعه، دهم ماه رمضان به عنوان سالروز رحلت همسر پیامبر عظیم الاشان اسلام، حضرت خدیجه (س)، ثبت شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) همسر باوفا و یار و حامی پیامبر (ص) بوده است، افزود: این بانوی بزرگ جهان اسلام، برای امت مسلمان از اهمیت و جایگاه بسزایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به ادای احترام مسلمانان به حضرت خدیجه (س)، عنوان کرد: این مهم سبب شده تا امت اسلام در سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) در احترام به آن بانوی فرهیخته، به عزاداری و سوگواری بپردازند.

 

ترابفرد با اشاره به اینکه بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» نیز قصد دارند به منظور پاسداشت بزرگ بانوی جهان اسلام اقدام به برگزاری محفل سوگواری کنند، گفت: این برنامه روز یکشنبه 21 فروردین ماه از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

وی به جزییات این آیین سوگواری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مراسم بهمنی و عطایی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نوحه خوانی و مرثیه سرایی می پردازند و حجت الاسلام دست داده نیز در وصف این بانوی فرهیخته سخنرانی می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» در پایان از عموم شهروندان به ویژه بچه های مسجد برای شرکت در این آیین دعوت به عمل آورد.

 

به گزارش شبستان، خدیجه (س) در سال دهم بعثت یعنی سه سال قبل از هجرت، در ۶۵ سالگی در مکه درگذشت؛ آن بانوی بزرگوار در آخرین لحظات عمر شریف خویش از پیامبر خواستند تا عبای خود را کفن ایشان قرار دهد.

 

علاقه پیامبر اکرم (ص) به ایشان به حدی است که سال وفات ایشان و حضرت ابوطالب را «عام الحزن» نامیدند و نقل شده است که هر از چند گاهی حیوانی را قربانی می‌کردند و گوشت آن را میان ارادتمندان حضرت خدیجه تقسیم می‌کردند.

 

پیامبر (ص) به احترام خدیجه، در طول حیات او همسری دیگر برنگزید و پس از درگذشت وی همواره از او با نیکی یاد می‌کرد.

 

 پیامبر اکرم (ص)، حضرت خدیجه (س) را در قبرستان «معلاة» در شهر مکه به خاک سپرد. قبر مطهر آن بزرگوار زیارتگاه عاشقان خدا و رسول خداست.

پایان پیام/ 691