از برپایی سفره‌های ساده افطار تا مسابقات محله‌ای «جام رمضان» در کانون‌های مساجد گیلان

از برپایی سفره‌های ساده افطار تا مسابقات محله‌ای «جام رمضان» در کانون‌های مساجد گیلان

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های مساجد گیلان، از برپایی سفره‌های ساده افطار تا مسابقات ورزشی محله‌ای «جام رمضان» با محوریت کانون‌ها خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های مساجد گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود به تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های استان پرداخت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: این برنامه‌ها با محوریت قرآن و برگزاری جلسات قرآنی و همچنین کرسی‌های تلاوت خانگی برگزار می‌شود.

 

وی از برپایی سفره‌های ساده افطار در مساجد گیلان خبرداد و بیان کرد: در راستای رزمایش مومنانه، توزیع غذای گرم، بسته‌های افطار و بسته‌های معیشتی نیز به همت خیران کانونی در ماه رمضان اجرا می‌شود.

 

رضوانی‌نژاد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در سطح مساجد اذعان کرد: در همکاری مشترک با صدا و سیمای مرکز گیلان در قالب برنامه ویژه افطار« ماه بهشت» هر روز یک سوال قرآنی توسط بنده مطرح و روز بعد در خصوص آن توضیح داده شده و نفرات برگزیده معرفی می‌شوند.

 

وی جزءخوانی قرآن کریم در سطح مساجد را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه محفل سی روز با قرآن در کانون‌های مساجد استان دایر است تصریح کرد: هر روز یک جز از قرآن کریم با حضور قاریان برجسته مسجد تلاوت شده تا همگان از برکات معنوی این ماه بهره‌مند شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از برگزاری جشن‌های میلاد کریم اهل بیت(ع) در کانون‌های مساجد استان خبرداد و اذعان کرد: برپایی سفره کریمانه در شب و روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و برگزاری مسابقات و برنامه های متنوع فرهنگی هنری از برنامه‌های بزرگداشت این میلاد است.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی محله‌ای «جام رمضان» گفت: این مسابقه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای عموم شهروندان ساکن در محل درحال برگزاری است.

 

رضوانی‌نژاد برپایی ویژه مراسم لیالی قدر با مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: شرح و تفسیر قرآن، تجلیل از روزه‌اولی‌ها، برگزاری مسابقات قرآنی و بیان احکام از دیگر برنامه‌های اجرایی مساجد در ماه مبارک رمضان است.

پایان پیام/ 84