اجرای طرح روز باز مساجد در مرکز اسلامی «هاوتورن» کالیفرنیا

اجرای طرح روز باز مساجد در مرکز اسلامی «هاوتورن» کالیفرنیا

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۸
مرکز اسلامی «هاوتورن» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا آئین «روز باز مساجد» را برگزار می‌کند. بازدیدکنندگان با سنت‌های مربوط به نماز و دیگر آداب اسلامی آشنا می شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «dailybreeze»، مرکز اسلامی «هاوتورن» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا به عنوان بخشی از مراسم سالیانه «روز باز مساجد» درهای خود را به روی بازدیدکنندگان می گشاید.

 

این مراسم که موضوع اصلی آن گفتگوهای میان فرهنگی است روز 24 نوامبر (یکشنبه، سوم آذر) در مسجد «هاوتورن» برگزار می شود.

 

«شکیل سعید»، مشاور ارشد مسجد هاوتورن در این باره می گوید: این فرصتی برای دیدار اعضای جامعه با یکدیگر، یادگیری از هم و احیای سنت های دینی است.

 

مسجد «هاوتورن» که در نزدیکی ساختمان شهرداری این شهر قرار دارد، 25 ساله است.

 

این مسجد پس از حملات 11 سپتامبر، تلاش های خود را برای ارتباط با پیروان ادیان دیگر و آشنا کردن آنها با اسلام و آموزه های اسلامی مضاعف کرد.

 

حدود 70 مسجد در سراسر کالیفرنیای جنوبی که زیر سایه شورای اسلامی این منطقه با هم در ارتباط هستند، میزبان مراسم مساجد باز در ماه های اکتبر و نوامبر بوده اند.

 

سعید در این باره می گوید: در سال های اخیر، احساسات ضداسلامی به ویژه در میان جوانان افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل مساجد می کوشند تا با این روند مقابله کنند.

 

بازدیدکنندگان از مسجد هاوتورن، خلاصه ای از دستورالعمل های اسلامی را دریافت می کنند و با سنت های مربوط به نماز و دیگر آداب اسلامی، آشنا می شوند.

 

پایان پیام/ 7