مساجد بدون حضور نمازگزاران و مراسمات حسینی و مذهبی ویران می‌ شوند

مساجد بدون حضور نمازگزاران و مراسمات حسینی و مذهبی ویران می‌ شوند

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
امام جمعه چرام خطاب به مردم روستای پیرحاجتی، گفت: سعی کنید حتما در مساجد محل خود حضور پیدا کنید چون مساجد بدون حضور نمازگزاران و بدون مراسمات حسینی و مذهبی ویران می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مسجد به عنوان مردمی ترین و معنوی ترین سازمان های مردم نهاد از ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت مردمی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی در محله و در سطح منطقه و ملی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برخوردار است.

مسجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی از منظر حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و از منظر مبانی دینی و معرفتی از جایگاه والایی برخوردار است، اما آن گونه که شایسته است، ما قدر این جایگاه را ندانسته‌ایم.

هر چند که جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به مسجد نیازمند است، اما با این وجود در برخی از شهرها به ویژه استان های محروم کشور به علت نبود مسجد، معضلات مربوط به آسیب های اجتماعی به وفور یافت می شود و متاسفانه این آسیب‌ها در مناطق حاشیه نشین شهرها و روستاهای چسپیده به شهرها بیشتر نمود، ظهور و بروز پیدا می کند.

حجت الاسلام «سید نوراله افشار»، امام جمعه شهرستان چرام سال گذشته بر اساس رسالت تبلیغی به روستای پیرحاجتی سفرو کلاس های قرآن، احکام و عقاید برگزار کرد.

والدین نوجوانان از این حرکت امام جمعه به خوبی استقبال کردند و خواستار برگزاری مجدد کلاس ها شدند.

این کلاس ها با شور و نشاط خاصی به طور مرتب برگزار شد و درخواست نوجوانان از امام جمعه چرام این بود که نیازمند احداث مسجد جهت شرکت در برنامه های فرهنگی و تشکیل کلاس های قرآن و احکام هستند.

خوشبختانه به همت و پیگیری های امام جمعه چرام، خانواده ارکیان یکی از ساکنان شهرستان چرام زمینی را برای ساخت مسجد در روستای پیرحاجتی وقف کردند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید نوراله افشار» روز گذشته با حضور در روستای پیرحاجتی و بازدید از زمین مسجد در جمع مردم روستا، گفت: وقف ذخیره ای است که هیچ وقت تمام نمی شود.

امام جمعه چرام افزود: خداوند تبارک و تعالی در باب بنا، تعمیر و ساخت و ساز مسجد می فرمایند:«انَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ»(سوره توبه، آیه۱۸) کسانی که به خداوند، روز جزاء و روز قیامت ایمان دارند به فکر ساخت و ساز خانه خداوند هستند».

وی ادامه داد: کمک به ساخت و ساز مسجد در روستای پیرحاجتی نیز نشانه ایمان و تدین شما مردم عزیز به روز قیامت و ایمان به خداوند تبارک وتعالی است.

حجت الاسلام افشار افزود: در حدیث آمده: «هر کس مسجدی را بنا کند، خداوند تبارک و تعالی خانه ای در بهشت برای او بنا می کند»، هر قدمی که برای خداوند برداشته شود اجر و پاداش والایی دارد.

امام جمعه چرام اظهار کرد: در بعضی از روایات آمده «اگر کسی به اندازه یک لانه پرنده به ساخت مسجد کمک کند، خداوند تبارک و تعالی برای او خانه ای در بهشت در نظر می گیرد» که این نشان دهنده اهمیت ساخت و ساز مسجد است.

وی در ادامه، ضمن تقدیر و تشکر از خانواده ارکیان که چنین ذخیره ای را برای آخرت خود کنار گذاشتند، یادآور شد: اگر لطف و فضل خداوند متعال و شفاعت اهل بیت علیهم السلام نباشد بضاعت کم ما در برزخ جوابگوی نعمت‌های فراوان خدا نخواهد بود.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: با اعمال نیکی همچون وقف بعد از فوت انسان و در برزخ نیز ثواب و پاداش آن به واقف خواهد رسید و می‌تواند نواقص انسان را جبران کند.

امام جمعه چرام تاکید کرد: سعی کنید حتما در مساجد محل خود حضور پیدا کنید، چون مساجد بدون حضور نمازگزاران و مراسمات حسینی و مذهبی ویران می‌شوند.

وی گفت:می طلبد که مجمع خیرین مسجد ساز، مدیران، مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی منطقه روستا تصمیم جدی برای ساخت این مسجد داشته باشند تا هرچه سریع تر پروژه ساخت این مسجد کلید بخورد.

 

پایان پیام/ 82