نشست شورای فرهنگ عمومی رودبار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی رودبار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
امروز ۲۳ فروردین ماه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی رودبار جنوب در سال ۱۴۰۱ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب، امروز ۲۳ فروردین ماه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی رودبار جنوب در سال ۱۴۰۱ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و سایر اعضا برگزار شد.

 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش با بیان این مطلب که ۲ موضوع محوری در دستور کار اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار دارد، گفت: این موضوعات محوری شامل ماه رمضان و جهاد تبیین است.

 

امام جمعه رودبار جنوب افزود: در مورد ماه رمضان،  الحمدالله فضا سازی شهر تقریبا مطلوب است و ۱۱ مسجد در سطح شهر فعال هستند و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، روحانیون و طلاب نماز جماعت در حال برگزاری است و احکام شرعی نیز بیان می شود.

 

وی با بیان این مطلب که روزانه یک جز قرآن کریم در مساجد تلاوت می شود، ابراز کرد: از خطبا و مداحان کشوری برای سخنرانی مداحی در نیمه دوم ماه و شب های قدر دعوت شده است.

 

حجت الاسلام افشارمنش ادامه داد: انتظار است با برنامه ریزی های صورت گرفته شب های قدر متفاوت تری نسبت به سال های گذشته داشته باشیم.

 

امام جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات رهبری در مورد جهاد تبیین لازم است که قرارگاهی متشکل از حوزه های علمیه، دانشگاه، بازار، رسانه و همچنین دفتر امام جمعه، امور بانوان فرمانداری، آموزش و پرورش، مساجد و اداره تبلیغات اسلامی تشکیل شود زیرا کار پراکنده نتیجه مطلوبی در بر نخواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: لازم است که به صورت ستادی یک قرارگاه تشکیل دهیم و مباحث و موضوعاتی که نیاز به تبیین در سطح شهرستان دارد، با برنامه ریزی شناسایی شوند.

 

حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: امروز به برکت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، کشور ما در موارد متعدد پیشرفت کرده و دستاوردهای قابل توجه نظام اسلامی قابل قیاس با دوران ستم شاهی نیست.

 

امام جمعه رودبار جنوب افزود: نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی با دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در ابعاد مختلف آشنا نیستند که این مهم نیاز به تبیین دارد.

 

وی ابراز کرد: یکی از کارهایی که دشمن با تحریف به شدت دنبال می کند، اثبات ناکارآمدی نظام است، باید با جهاد تبیین برای خنثی سازی توطئه های دشمن تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام افشارمنش یادآور شد: دشمن با جنگ رسانه ای، بسیاری از ارزش ها و دستاوردهایی که کشور ما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آوردن است، را به نوعی تحریف می کند.

 

امام جمعه رودبار جنوب با تاکید بر این که باید برای مقابله با دشمن، تهدیدات آن را شناخت، عنوان کرد: تریبون مساجد و نماز جمعه، آموزش و پرورش، شب های قدر ظرفیت بسیار خوبی برای جهاد تبیین است.

 

وی اظهار کرد: اگر همه با هم با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود دست به دست هم دهیم آن وقت می توانیم در حد توان فرمایشات رهبری را در این شهرستان اجرایی کنیم.

 

حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی، سیاست گذاری کلی مسائل فرهنگی است که در این جا تصمیم گرفته شود و بعد هم کارهایی را انجام دهیم.

 

امام جمعه رودبار جنوب ضمن تشکر از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی، بیان کرد: انتظار ما این است که فعالیت های فرهنگی و قرآنی در سطح شهرستان توسعه داده شود.

 

وی با اشاره به این که شهرستان رودبار جنوب هنرمندان مستعدی دارد، خاطرنشان کرد: این استعدادها باید کشف شده و پرورش یابند.

 

حجت الاسلام افشارمنش در خاتمه، گفت: یکی از مشکلات موجود این است که در این شهر تنها یک کتابخانه کوچک وجود دارد که جوابگوی نیاز مراجعین نیست.

پایان پیام/ 586