مراسم سوگواری وفات ام المومنین (س) در کانون های مساجد فارس برگزار شد

مراسم سوگواری وفات ام المومنین (س) در کانون های مساجد فارس برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی گفت: همزمان با فرارسیدن دهم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س) مراسم سوگواری و عزاداری در کانون های مساجد فارس برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: حضرت خدیجه (س)، همسر گرامی رسول خدا (ص) و مادر حضرت زهرا (س)، نخستین زنی بود که به آن حضرت ایمان آورد و همه ثروت خود را در راه نشر اسلام به کار گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: در روایات متعدد از جایگاه والای این بانوی مکرمه نزد نبی اسلام (ص) ذکر شده است و حضرت محمد (ص) پس از وفات ایشان همواره از این بانوی گرامی به نیکی یاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س)، ام المومنین (س) بود، افزود: همزمان با فرارسیدن دهم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س) مراسم سوگواری و عزاداری در کانون های مساجد فارس برگزار شد.

حجت الاسلام امیدی گفت: اهدای ثواب تلاوت قرآن کریم، برگزاری مسابقه کتابخوانی به ویژه برای اعضای خواهر کانون های مساجد، سخنرانی ائمه جماعات با موضوع زندگانی و ویژگی بارز شخصیتی حضرت خدیجه (س) نیز به این مناسبت اجرا شد.

پایان پیام/ 130