دومین همایش تئاتر مردمی بچه های مسجد در زنجان کلید خورد

دومین همایش تئاتر مردمی بچه های مسجد در زنجان کلید خورد

تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
آیین افتتاحیه دومین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) با اجرای نمایش«منظومه شمسی» به کارگردانی ژاله افشاری مقدم در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در خیابان فرودگاه عصر دیروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در این مراسم که با اجرای نمایش «منظومه شمسی» به نویسندگی فرهاد مهندس‌پور و کارگردانی ژاله افشاری‌مقدم  به روی صحنه رفت، رییس حوزه هنری استان زنجان، اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری استان برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته است که همایش تئاتر بچه‌های مسجد (محرابیان) یکی از این برنامه‌هاست که در طول این هفته و هفته‌های آینده در سطح شهر زنجان برگزار خواهد شد.

 

امیر نعمتی ادامه داد: تئاتر بچه‌های مسجد دو سال قبل و پیش از شیوع کرونا کارش را آغاز کرد و اولین دوره این همایش را سال 1398 برگزار کردیم که در این دوره حدود 11 گروه از نوجوانان خوش ذوق و هنرمند ما در بخش خواهران و براداران در این زمینه شرکت کردند و اجرا رفتند. سپس به جهت شیوع کرونا ما نتوانستیم این همایش را برگزار کنیم ولی امسال با توجه به اینکه کرونا تا حدودی فروکش کرده است، طبق برنامه‌ریزی سعی بر آن داریم که برگزاری این همایش را مجددا از سر بگیریم.

این مسئول هدف حوزه‌هنری را از برگزاری این همایش و جشنواره‌ متفاوت از جشنواره‌های معمول دانست و گفت: جنبه تربیتی این مساله برای ما بسیار مهم است و مشتاقیم که نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی و بازیگری، در فضای مساجد این کار را شروع کنند.

 

به گفته نعمتی، مسجد جزو مکان‌هایی است که از دوران پس از اسلام همواره موثر بوده است به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان تظاهرات و اعتراضات انقلابی که مساجد در جریان‌سازی نیروی انقلابی و تربیت نسل انقلابی موثر بودند؛ از همین رو انتخاب ما در این زمینه مساجد بوده است.

 

رییس حوزه هنری استان زنجان خاطرنشان کرد: هنرجویانی که در این همایش مشارکت دارند، هنرمندانی هستند که معتقد، متعهد و علاقه‌مند به این هنر هستند و با توجه به اینکه بخشی از وقت خود را در مسجد می‌گذرانند، در تلاش هستیم که با بهره‌مندی از این فرصت هنری نیز بیاموزند.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که محتوای کار هنرمندان، محتوای خوبی باشد، اظهار کرد: در حوزه هنری ما تئاتری را دنبال می‌کنیم که مبتنی بر زیست بوم ومزیت های فرهنگی اجتماعی استان و متناسب با ارزش‌های جامعه اسلامی ما باشد.

 

نعمتی با بیان اینکه در این دوره بالغ بر 12 گروه نمایشی در مساجد مختلف مشغول به کار هستند، افزود: پس از اجرای همه این 12 گروه اختتامیه‌ای را برای این همایش خواهیم داشت تا از گروه‌های برگزیده تقدیر به عمل آید.

 

شایان ذکر است این همایش با همکاری دفتر تئاتر مردمی حوزه هنری، ستاد هماهنگی کانون‌‍‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان و پایگا‌ه‌های مقاومت بسیج در سطح شهر برگزار می‌شود.

            

پایان پیام/ 73