جلسه آموزشی رابطین فهما مازندران اجرا می شود

جلسه آموزشی رابطین فهما مازندران اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۸
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری و سند تحول کانون های مساجد، جلسه آموزشی رابطین فهما مازندران در حال اجرا است.

حجت الاسلام «محمود علیخانی»، امروز (یکشنبه 3 آذر) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و سند تحول کانون های مساجد،جلسه آموزشی رابطین فهما مازندران در حال برگزاری است و 57 نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به عنوان رابطین سامانه فهما به ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، معرفی شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران تصریح کرد: یک کانون فرهنگی و هنری بسیار فعال، (شنبه 26 بهمن) همزمان با ولادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) در یکی از استان های کشور به عنوان پایتخت فهما، تعیین می شود. 

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: اطلاع رسانی اخبار و آگهی از کانون، کتاب وکتابخوانی، ثبت فعالیت ها و برنامه های کانون، ثبت طرح فرهنگی یک کانون، ایده های نوین و خلاقیت نوآورانه، رویدادها و مناسبت ها از جمله فعالیت های بخش سامانه بچه های مساجد به شمار می آیند.

 

وی بیان کرد: ثبت هر یک از فعالیت های مورد انتظار، موجب ارتقای امتیاز کانون و رتبه بندی می شود و بر اساس شاخص های اعلام شده، می تواند به عنوان کانون برتر و  پایتخت فرهنگی و هنری فهما، انتخاب شود.

 

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: آیتم های متعدد و فراوانی جهت انتخاب شدن به عنوان پایتخت فهما در نظر گرفته شده که بستری جهت رقابت سالم، تقویت تعامل کانون ها و ایجاد فضای منسجم و هماهنگی در فعالیت کانون ها می شود.

 

وی گفت: در طرح پایتخت فرهنگی و هنری فهما، کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایران، رتبه بندی می شوند که فهما، عنوان اختصاری پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران است.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: حمایت از فعالیت های کانونی بر اساس نظام فهما با توجه به ارزیابی های دقیق سیستمی و میدانی است و هر کانونی که فعالیت و تراکنش سیستمی بیشتری را داشته باشد از حمایت های بیشتری، برخوردار می شود.

 

وی بیان کرد: سامانه فرهنگی هنری مساجد با عنوان فهما جهت رصد فعالیت های کانون های مساجد استان ها، طراحی و راه اندازی شد و رابطین فهما باید نسبت به وظایف خطیر خود، آگاهی کامل داشته باشند که نیاز به آموزش دقیق آنها برای رسیدن به این مهم، ضرورت دارد و خود نیز باید پیگیر مستمر باشند.

 

حجت الاسلام علیخانی یادآور شد: یکهزار و 162 کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران، تأسیس شده اند که در حال حاضر، آموزش رابطین فهما در برخی کانون های مساجد، صورت گرفته و مابقی در حال اجرا است.

پایان پیام/ 86