مسجد برای رشد معنوی و اجتماعی مردم نقش محوری دارد

مسجد برای رشد معنوی و اجتماعی مردم نقش محوری دارد

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
موصلی با اشاره به اینکه مسجد می تواند برای رشد معنوی و اجتماعی مردم به ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، نقش محوری داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری بر توسعه بخش مردمی کمیته امداد تاکید داشتند و مسجد می تواند به این امر موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی موصلی»، امروز (پنج شنبه 25 فروردین) در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین ستاد کانون های مساجد فارس و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، گفت: اگر بتوان حتی یکصد نفر از فرزندان افراد تحت پوشش را به مساجد سوق داد، در زندگی آینده آنان تاثیر شگرفی خواهد داشت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد، توانمند سازی افراد تحت پوشش است، تاکید کرد: توانمندسازی فکری و فرهنگی یکی دیگر از رویکردهایی است که به دنبال آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توانمندسازی صرف اقتصادی نمی توان به آن نیت که مد نظر است رسید، افزود: لازم است که رویکرد فرهنگی هم در کنار آن انجام شود.

موصلی با اشاره به اینکه مساجد از ابتدای اسلام محور بوده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر بخش مردمی کمیته امداد تاکید داشته اند و مسجد می تواند به توسعه بخش مردمی کمیته امداد موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 400 مرکز نیکوکاری در کمیته امداد فارس وجود دارد و 9 هزار مرکز آن در کشور است، اظهار کرد: عمده این مراکز نیکوکاری در مساجد مستقر است.

موصلی با اشاره به اینکه یک بازدید از خانواده های تحت پوشش یک دختر را دیدم که در کنکور دکتری رتبه اول کسب کرد، افزود: این ها استعداد های خوبی است و اگر بتوانیم آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسجد می تواند برای رشد معنوی و اجتماعی مردم به ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، نقش محوری داشته باشد، تاکید کرد: مجموعه کانون های مساجد کارهای ارزنده و قوی انجام داده است.

موصلی گفت: اهداف کمیته امداد و کانون های مساجد یک اهداف مشترک است که توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با توجه به رضایت مردم حاصل شود.

پایان پیام/ 130