اعتقاد دارم مسجد، فضایی است که برای رشد نسل جدید موثر عمل می کند

اعتقاد دارم مسجد، فضایی است که برای رشد نسل جدید موثر عمل می کند

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که بچه های تحت پوشش کمیته امداد در مساجد حضور یابند، گفت: اعتقاد دارم مسجد، فضایی است که برای رشد نسل جدید موثر عمل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (پنج شنبه 25 فروردین) در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین ستاد کانون های مساجد فارس و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، گفت: بازدید و سرکشی به مساجد انجام می شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه می توان با حضور مدیر کل کمیته امداد استان می توان به مساجد سرکشی کرد، اظهار کرد: نزدیک به یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری مساجد در فارس فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یکصد هزار جوان و نوجوان مسجدی از استان فارس در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شده است، افزود: این یک ظرفیت بسیار مهم است که می توان با هم افزایی از طریق همین تفاهم نامه ها می توان خدمات فرهنگی و اقتصادی به جامعه هدف را انجام داد.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه باید به سمت فعالیت های فرهنگی و فکری برای نسل جدید برویم، تاکید کرد: این اتفاق یک فصل جدیدی روی می دهد، در بحث جذب خیرین، کمیته امداد توانسته است به نقطه خوبی برسد و مساجد هم در جذب کمک های مردمی نظیر زکات فطره، می توانند همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه یک کارگاه ها و همایش هایی برای جوانان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد شکل گیرد و کارهای فرهنگی برای آنان انجام شود، افزود: نخبه های فرهنگی خوبی در مساجد وجود دارد و این قابل شناسایی بوده و می توان از این نخبگان مسجدی برای برگزاری کارگاه های فرهنگی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که بچه های تحت پوشش کمیته امداد در مساجد حضور یابند، اظهار کرد: اعتقاد دارم مسجد، فضایی است که برای رشد نسل جدید موثر عمل می کند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه اصالت کار ما فرهنگی است و می توان با کار فرهنگی به نقطه مثبت برسیم، افزود: در صورت رسیدن به این مدل می توان به نقطه مثبت رسید.

حجت الاسلام امیدی گفت: باید با حفظ کرامت افراد تحت پوشش کمیته امداد، این افراد به مساجد هر منطقه معرفی شوند تا جوانان و نوجوانان آنان با حفظ شان انسانی بتوانند در دوره های رایگان آموزشی در مساجد شرکت کنند.

پایان پیام/ 130