طرح «پیوند مسجد، مدرسه و خانواده» در مساجد استان زنجان اجرا می شود

طرح «پیوند مسجد، مدرسه و خانواده» در مساجد استان زنجان اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
اسلامی از اجرای طرح«پیوند مسجد، مدرسه و خانواده» در مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: ستاد فهمای استان زنجان آماده انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان زنجان به منظور اجرای برنامه های مشترک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالیت 382 باب کانون مساجد در استان زنجان از وجود 73 باب کتابخانه در مساجد خبر داد و گفت: شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ریاست امام جمعه تشکیل می شود و استاندار زنجان نیز به عنوان نائب رئیس در این جلسات حضور دارند.

 


محسن اسلامی با اشاره به عضویت دستگاه های متولی امور مساجد همچون سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف وامور خیریه و سپاه در این شورا، خواستار عضویت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در این شورا شد.

 


وی ضمن درخواست همکاری تنگاتنگ ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت مدارس، اردوگاه و کانون تربیتی سهروردی در اجرای برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استفاده کنیم.

 


این مسئول با اشاره به برگزاری طرح« پیوند مسجد، مدرسه و خانواده» در مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سال 1401 بامحوریت تحکیم بنیان خانواده اجرا می شود از این رو تلاش خواهد شد طرح مسجد، مدرسه و خانواده با قوت بیشتری در سال جدید استمرار یابد.

 


اسلامی ادامه داد: برخی از مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنر مساجد استان زنجان از فرهنگیان هستند و از آنجائیکه این مدیران به صورت فی سبیل الله در مساجد مشغول فعالیت هستند، آموزش و پرورش می تواند با اهداء لوح تشویق از این افراد حمایت کند.

 


سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان از اجرای طرح نشاط تعالی مسجدی در محورهای قرآن و عترت، تئاتر، سرود، کارآفرینی، مهارت، اردویی، تربیتی، کتاب و کتابخوانی و داستان نویسی خبر داد و گفت: ستاد فهمای استان زنجان آماده انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان زنجان به منظور اجرای برنامه های مشترک است.

 


در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از تشکیل دبیرخانه متمرکز اوقاف فراغت در این مجموعه خبر داد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت استان آماده است تا تعدادی از مدارس را برای تشکیل کلاس های اوقات فراغت در اختیار کانون های مساجد قرار دهد.

 


علی اسماعیلی بر ضرورت احصاء نیازهای اساسی خانواده ها با همکاری انجمن اولیا و مربیان و معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: این مجموعه آماده برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی و هنری با ستاد فهمای استان زنجان را دارد.

 


مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز از برگزاری دوره آموزشی فیلم سازی موبایلی با همکاری صدا و سیمای استان و سازمان اوج خبر داد و گفت: با اجرای این دوره آموزشی دانش آموزان درحوزه رسانه و فیلم سازی با موبایل آموزش می بینند.

پایان پیام/ 693