برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، عملیات محور باشد

برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، عملیات محور باشد

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
حجت الاسلام باقری بر ضرورت عملیات محور بودن برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و گفت: برنامه هایی اجرایی در این مراکز، در بین مردم ملموس باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در دیدار سرپرست ستاد کانون های مساجداستان زنجان از کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بستری مناسبت برای حضور جوانان و نوجوانان یاد کرد و گفت: این مراکز در جوار مساجد هستند و همین موضوع می تواند زمینه جذب حداکثری جوانان به مساجد را فراهم کند.

 

حجت الاسلام مهدی باقری با بیان اینکه هر یک از ۳۸۲ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد باید هویت مستقل داشته باشد، گفت: لازم است برنامه های این مجموعه عملیات محور باشد نه کارکرد محور.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت ها در کانون های مساجد باید به گونه ای باشد که اغناء عمومی بوجود آورد و دربین مردم ملموس باشد، افزود: لازم است تا ستاد هماهنگی کانون های مساجد یک مجموعه میدانی باشد نه مجموعه ای اداری.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پایان بر همکاری در برخی برنامه و کمک به تخصیص بودجه وهمراهی با کانونهای مساجد استان قول مساعد داد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز در ادامه گزارشی از تعداد کانون های مساجد استان و نحوه فعالیت کانون ها در بستر زیست بوم مجازی بچه های مسجد در ایام کرونا داد.

 

محسن اسلامی ادامه داد: اجرای طرح نشاط و تعالی مسجدی بارویکرد کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق روستایی و کم برخوردار و حاشیه شهر با همکاری کانون های مساجد در سال جاری برگزار خواهد شد.

 

وی با تاکید به اینکه در حوزه فرهنگ وهنر دوستا وعشایر هم برنامه های متنوعی اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: اکران فیلم موقعیت مهدی در مناطق روستایی، تجلیل ازبانوان فعال فرهنگی هنری و قرآنی در مناطق روستایی از دیگر برنامه های اجرایی در سال جاری خواهد بود.

پایان پیام/ 73