ظرفيت عظيمي که در جمهوري اسلامي وجود دارد به واسطه مسجد است

ظرفیت عظیمی که در جمهوری اسلامی وجود دارد به واسطه مسجد است

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمين ارزاني با بيان اينکه جايگاه تربيت نيروي انقلابي در مسجد است، اظهار کرد: اصل موفقيت جمهوري اسلامي با مسجد بوده و اين ظرفيت عظيم به واسطه مسجد شکل گرفته است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان قم، همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، آیین تجلیل از برترین های سومین رویداد ملی فهما استان قم، عصر امروز شنبه 27 فروردین ماه در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ضمن خیر مقدم به ائمه جماعات ومدیران کانون ها طی سخنانی اظهار کرد: قم در حوزه کانون‌های مساجد یک جایگاه ویژه دارد  و دلیل آن همدلی است چراکه بچه های مسجد در این استان دست به دست هم داده و یک افتاق مهم را رقم زدند.

 

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از مباحث خود گفت: ظرفیت عظیمی که در جمهوری اسلامی وجود دارد به واسطه مسجد است.

 

وی با بیان اینکه اصل موفقیت جمهوری اسلامی با مسجد همراه بوده و با مسجد نیز باید حفظ شود، تصریح کرد: اگر آوا را در مسجد آوردید می شود آوای انقلابی؛ اگر تئاتر در مسجد باشد می شود نمایش مسجدی؛ اگر فیلم در مسجد ساخته شود ارزش دینی و اسلامی را حفظ کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: مراقب باشیم اشتباه نکنیم اساس کار مسجد است و الحمدالله در مسجد مقدس جمکران هستیم که جایگاه بسیار عظیمی دارد.

وی با بیان اینکه ارزش های دینی و اسلامی در مسجد متبلور است گفت: جایگاه تربیت دینی جوانان انقلابی در مسجد است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه اساس همه کارها مسجد است گفت: امروز در مسجد جمکران هستیم که نه تنها متعلق به قمی ها بلکه مسجدی بین المللی است و ما باید حرف های خود را در مسجد داشته باشیم.

 

وی  با بیان اینکه اصل در مسجد، امام جماعت است گفت: همه فعالیت های نهاد های مختلف در مسجد باید با هدایت، حمایت و نظارت امام جماعت باشد.

 

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: 43 سال قبل اتفاق مبارکی رقم خورد و آن اتفاق، انقلاب مردم ایران بود.

 

وی با اشاره به اتحاد مساجد جهان اسلام گفت:در این 43 سال ارتباط بین کشورها دولتی و رسمی بوده است اما ارتباط مردم با مردم ضعیف بوده است و این ارتباط مردمی باید بین مساجد کشورهای مسلمان برقرار شود و باید این ارتباط بزرگ رقم بخورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی در پایان با اشاره به جایگاه قم و موفقیت کانون های این استان گفت: ستاد کانون های مساجد استان قم توانست با کمترین امکانات و تجهیزات اتفاقات بزرگی را در کانون های مساجد قم رقم بزند.​