برکات حضور در مسجد در کلام امام مجتبی(ع)/ فرصت باقیمانده رمضان را از دست ندهید

برکات حضور در مسجد در کلام امام مجتبی(ع)/ فرصت باقیمانده رمضان را از دست ندهید

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به رهاورد حضور مسجد برای مسجدی‌ها در کلام امام حسن مجتبی(ع)، گفت: حالا که دوران سخت کرونا گذشته و به سمت صفر شدن شیوع آن در حرکت هستیم، خوب است که حضوری پررنگ و همیشگی در مسجد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جشن سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) امروز (یکشنبه، 28 فروردین ماه) ویژه کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ساختمان شهیدبهشتی ستاد فهما برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در این مراسم با بیان اینکه اشتغال در حوزه مسجد مقدس است، اظهار کرد: هر یک از ما در این مجموعه درصدد هستیم به خانه های خدا رونق ببخشیم، و می کوشیم اقشار مختلف اعم از کودک، نوجوان، زن و مرد را جذب مسجد کنیم تا مساجد پررونق شوند.

 

رئیس ستاد فهما ادامه داد: آیات 183 به بعد در سوره مبارکه بقره خدا درباره روزه و ماه مبارک رمضان اینچنین می فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ...» و آیات بعد هم به رمضان اشاره دارد و در این میان گویی جمله ای معترضه آمده است که اگر بندگان از من بخواهند، هر کس هر جا هر زمان که مرا می خواند، پاسخ می دهم: «وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ».

 

وی با بیان اینکه نیمی از ماه مبارک رفت این نیمی دیگر را مراقبت و از خدا طلب کنید، گفت: درهای رحمت در همه ماه مبارک باز است و در عید فطر بسته می شود، البته رحمت الهی همیشه جریان دارد اما در رمضان المبارک این رحمت ویژه است یعنی خدا در تمام ایام 365 روزه سال، ماه رمضان را ویژه انتخاب کرده و دعا را به عنوان شاهراه این ماه معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام ارزانی ابراز کرد: باید بخواهی که بشود که قطعاً می شود همین طور که می خواهی خدا لبیک می گوید؛ زمانی حاجت برآورده می شود و زمانی به صلاح نیست که مستجاب شود. ما با حساب و کتاب خودمان به مسائل و زندگی نگاه می کنیم و خدا جوری دیگر، تفال به خیر بزنید و آیه یاس نخوانید.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه، ادبیات واحد و گفتمان خوبی بین بچه های مسجد شکل گرفته است، علی رغم همه کمبودها و قلّت امکانات بچه ها پای کار ایستادند و الان شعاری واحد در سطح کشور شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به حدیث امام حسن(ع) درباره مسجد، بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: آنهایی که دائما در رفت و آمد به مسجد هستند یکی از این هشت چیز را دریافت می کنند: آیه محکم (رهایی از شبهه و تردید و رسیدن به یقین)، دوستى کارآمد (به دردبخور)، علمی کمیاب (برآمده از عقل و راهگشا شبیه به حکمت)، رحمتى مورد انتظار، سخنى که به راه راستش کشد، یا سخنى که او را از پستى برهاند (باقی ماندن در مسیر خدا و بندگی)، ترک گناهان به خاطر شرم از خدا و ترک گناهان به خاطر خوف از خدا.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه گفت:  حالا که دوران سخت کرونا گذشته و به سمت صفر شدن شیوع آن در حرکت هستیم، خوب است که حضوری پررنگ و همیشگی در مسجد داشته باشیم. حضور در مسجد همانطور که از لسان امام مجتبی(ع) بیان شد برکاتی بی مثال برای ما به ارمغان می آورد. آیت الله جوادی آملی می فرماید: کسی که خود را 40 روز برای خدا خالص کند خدا سرچشمه های حکمت را در قلب او باز می کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام مجتبی(ع) در عین عظمت و شرافت شان، غربت هم دارند و این غربت سبب اشک زائر می شود که آن امام عظیم الشان(ع) مزارشان چنین غریبانه و مظلومانه واقع شده است.

پایان پیام/ 9