بايد از همه ظرفيت‌ها براي تعالي فعاليت کانون‌هاي مساجد استفاده شود

باید از همه ظرفیت‌ها برای تعالی فعالیت کانون‌های مساجد استفاده شود

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
ذاکريان در نشست صميمي با مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد قم گفت: از همه ظرفيت‌ها براي تعالي و ارتقاي فعاليت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بايد استفاده شود.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان قم، عصر روز (سه شنبه۲۹فروردین) نشست صمیمی مسئولین کانون های فرهنگی هنری برتر مساجد قم با فرماندار در سالن امام رضا فرمانداری برگزار شد.

در این نشست «عباس ذاکریان» با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان از کانون‌های فرهنگی استان گفت: امکانات ادارات و دستگاه ها باید در اختیار طرح های فرهنگی قرار بگیرد و این جزء سیاست های دولت و استاندار هم است.


فرماندار قم افزود: گاهی مسئولان دچار روزمرگی می شوند و تصمیمات جدیدی گرفته نمی شود، در حالی که اگر فرصت ارائه طرح و ایده در اختیار نخبگان فرهنگی قرار بگیرد، بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات رفع می‌شود.

 

وی تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای تعالی و ارتقای فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استفاده شود، در این زمینه نیازمند طرح جامع و مطالعات دقیقی هستیم تا بتوان به بهترین تصمیمات رسید.

 

ذاکریان عنوان کرد: تربیت انسان‌ها و انجام کارهای فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است و نظام ارزیابی مسئولان باید به سمت و سوی توجه به برنامه‌های فرهنگی و مقابله با آسیب ها نیز باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از پروژه ها و طرح‌ها دارای پیوست‌های فرهنگی نیست و به مرور ممکن است پس از بهره وری مشکلات اجتماعی و امنیتی به وجود بیاورد، از این رو نیازمند بازنگری در بسیاری از مسائل و توجه به ظرفیت های فرهنگی هستیم.

 

فرماندار قم گفت: رفع مشكلات فرهنگی و اجتماعی به میزان توسعه و عمران شهر اهمیت دارد، در برخی از مواقع انبوهی از معضلات وجود دارد، اما اولویت های ما جا به جا شده است، ما نیاز به هم افزایی و تغییر نگرش در مسئولان و مردم  داریم تا بتوانیم در زمینه های فرهنگی به بهترین شکل سرمایه گذاری کنیم.

 

وی افزود: همچنین نیازمند ریشه یابی دقیق مسائل هستیم تا معضلات به طور اساسی رفع شود، اگر چه در نظام تصمیم گیری خلا هایی دیده می شود که باید به درستی چاره اندیشی کنیم.

 

ذاکریان گفت: مسئولان اجرایی باید به این نتيجه برسند امکانات استان را در اختیار یکدیگر قرار بدهند تا هزینه ها کاهش یابد،در مدیریت شهری نیز باید سالن های تفریحی و ورزشی نیز به نوجوانان و جوانان اختصاص یابد تا بتوان در زمینه فرهنگی، به نتایج خوبی دست یابیم.

 

وی عنوان کرد: در جهت به اشتراک گذاشتن این امکانات اگر موانع قانونی وجود دارد باید در شوراهای استان و شهرستان مورد ارزیابی قرار بگیرد و بتوان از طریق تعامل و پیگیری این موانع را از میان برداشت.

 

فرماندار قم تصریح کرد: بودجه های فرهنگی نیز باید با اولویت کانون های فرهنگی و هنری تخصیص یابد تا با بودجه های فرهنگی بتوان کارهای اساسی در مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی به سرانجام رساند.

 

وی خاطرنشان کرد: گاهی این اعتبارات فرهنگی تنها صرف برگزاری مراسم‌هایی می شود که شاید خروجی لازم را نداشته باشد، در این زمینه نیز نیازمند مدیریت جامعی در تخصیص اعتبارات فرهنگی هستیم تا کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز بتوانند از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنند.

 

ذاکریان عنوان کرد: رهبری در خصوص جهاد تبیین، توصیه های گرانقدری دارند و توجه به این منویات با تاکید بر انجام برنامه های فرهنگی امری ضروری و یک واجب مهم است و همه ما تکلیف مهمی در قبال آن داریم.

 

وی بیان کرد: امروز بزرگترین منکر ناامیدی و ایجاد ناامیدی از نظام و انقلاب اسلامی است و برخی از تصمیمات و رفتارها می تواند موجب از میان رفتن اعتماد به نظام و انقلاب شود.

 

فرماندار قم گفت: قشر ضعیف جامعه همواره پای کار انقلاب و نظام ایستاده اند و باید مراقبت بود تا همه ظرفیت ها را پای فعالیت های فرهنگی و حمایت از این اقشار به میدان آورد، چرا که دشمن همه ظرفیت‌ها و سرمایه های اقتصادی و سیاسی و امنیتی و اجتماعی و شبکه عظیم رسانه ای و شبکه های اجتماعی را برای مقابله با نظام آورده است.

 

وی تاکید کرد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، افسران اتفاقات فرهنگی در محله ها هستند و باید به همه ظرفیت‌ها در جهت پیشگیری از آسیب ها و جذب فرزندان به مسجد و برنامه های فرهنگی توجه داشته باشند.