وقف منزل مسکونی در مسیر امور قرآنی و فرهنگی مسجد شهرک شهید دهقانپور

وقف منزل مسکونی در مسیر امور قرآنی و فرهنگی مسجد شهرک شهید دهقانپور

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
با حضور امام جمعه، مسئول اداره تبلیغات اسلامی و امام جماعت شهرک شهید دهقانپور (جهادآباد)، خانه وقف شده از سوی خانواده مرحوم هدایت سکندری در این شهرک تحویل گرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با حضور امام جمعه، مسئول اداره تبلیغات اسلامی و امام جماعت شهرک شهید دهقانپور (جهادآباد) خانه وقف شده از سوی خانواده مرحوم هدایت سکندری در این شهرک تحویل گرفته شد.
 
حجت الاسلام بامری در این باره، گفت: طبق آموزه های اسلام، از مصادیق خیر کثیر و دائمی حتی بعد از رفتن شخص از دنیا، سنت حسنه وقف در امورات خیریه و مسایل دینی است.  
 
امام جمعه عنبرآباد ضمن تشکر از خانواده مرحوم سکندری گفت: تصمیمی که شما ورثه آن مرحوم مغفور گرفتید پیش خداوند متعال اجر خواهد داشت و ان شاالله در این ماه شریف روح آنمرحوم مورد مغفرت و رحمت قرار خواهد گرفت.
 
وی با بیان این مطلب که وقف نیاز به تبلیغ و تبیین دارد، تاکید کرد: مردم نسبت به اهمیت و برکت موقوفات در جامعه و این که چه اقدامات گسترده و نیکی را در امورات مختلف می توان انجام داد، توجه داشته باشند تا این سنت حسنه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
 
حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: در ادیان الهی، مسئله وقف و صدقه جاریه جایگاه خاصی داشته و در دوران حکومت‏های ایران در قبل از ظهور اسلام نیز به مسئله وقف و نذر توجه می ‏شده است.
 
 امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: وقف روش خدا پسند و پر برکت در زندگی ائمه اطهار (ع) نیز به عنوان یک فرهنگ اصیل اسلامی به وفور یافت می شود.
 
وی در خاتمه تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) نظام وقف را در شهر مدینه برقرار کرد، پس از این واقعه به پیروی از سنتی که از پیامبر (ص) باقی مانده بود، وقف نقش بسزایی در عمران و آبادی شهرهای اسلامی ‏ایفا کرد.

پایان پیام/ 586