اطلس مساجد استان تهران دو قالب نرم افزاری و مکتوب منتشر می‌شود

اطلس مساجد استان تهران دو قالب نرم افزاری و مکتوب منتشر می‌شود

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام قدیریان گفت: اطلس مساجد حاوی اطلاعات آماری و ارقام برای تصمیم‌گیران فرهنگی مساجد، پس از چهار سال کار شبانه‌روزی ستاد فهمای کشور و استان تهران مقدمات تهیه آن فراهم شده و در دو قالب نرم افزار و مکتوب در دست انتشار است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، دومین جلسه کارگروه اطلس مساجد استان تهران با حضور حجت الاسلام «قدیریان»، مسئول این اطلس و «حسین براتی»، مدیر ستاد فهمای استان تهران و کارشناسان ساماندهی، روابط عمومی و فرهنگی کانون های مساجد استان تهران برگزار شد.

 

در این جلسه، «حسین براتی»، بر لزوم توجه بر اطلس مساجد استان تهران تاکید کرد و گفت: این پروژه به عنوان کاری فاخر جهت اطلاع رسانی به تصمیم گیرندگان برنامه های فرهنگی اعلام شده است.

 

حجت الاسلام «قدیریان» در این جلسه با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کانون های فرهنگی هنری و تاریخ نگاری مساجد به عنوان مرکز تحولات اجتماعی به عنوان امری واجب و ضروری، گفت: اطلس فرهنگی لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری و گام اول تحقق منویات ایشان در حوزه تاریخ نگاری مساجد است.

 

مسئول اطلس مساجد استان تهران خاطر نشان کرد: اطلس مساجد حاوی اطلاعات آماری و ارقام برای تصمیم گیران فرهنگی مساجد است و پس از چهار سال کار شبانه روزی ستاد فهمای کشور و استان تهران مقدمات تهیه آن فراهم و در دو قالب نرم افزار و مکتوب در حال انتشار است.

 

وی با اشاره به فعالیت بیش از 26 هزار کانون فرهنگی و هنری در قالب مجموعه های مردم نهاد که در مساجد به کار فرهنگی و اجتماعی می پردازند، افزود: کانون های فرهنگی هنری منشأ خیرات و جهت دهی بیشتر و سریع تر به سمت کارکردهای مسجد تراز اسلامی هستند که نمونه بارز آن را در دوران کرونا دیدیم و در کمک رسانی به مردم در این بحران نقش کلیدی ایفا کردند.

 

حجت الاسلام قدیریان گفت: دقت و صحت اطلاعات و آمار در کتاب اطلس مساجد منبعی برای راستی آزمایی و درج فعالیت ها و توانایی های کانون های مساجد در امر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.

 

پایان پیام/ 40