حقیقت شب قدر معرفت به مقام نورانیت اولیا الهی است

حقیقت شب قدر معرفت به مقام نورانیت اولیا الهی است

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
حجت الاسلام حمید بامری گفت:حقیقت راهیابی به شب قدر، راه یافتن به مقام ولایت خدای متعال و معرفت به مقام نورانیت اولیا الهی است این معرفت عین معرفت خدای متعال است.

حجت الاسلام حمید بامری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با بیان این مطلب که شب قدر بشارت الهی به امت پیامبر (ص) است، گفت: یکی از بشارت های عظیمی که خداوند متعال در قرآن مجید به پیامبر اسلام (ص) داده، بشارت به شب قدر است.
 
امام جمعه عنبرآباد افزود: در امت های گذشته شب قدر وجود نداشته و این شب از برکات وجود مقدس نبی اکرم (ص)است که به شفاعت و برآمدن آن حضرت، راه امت کوتاه شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: شب قدر، عطای مخصوصی به خود نبی اکرم (ص) برای به انجام رسیدن رسالتش است، برای این که در آن، حضرت اهدافش به نتیجه برسند آن هدفی که خلاصه می‌شود در این که همه عالم را می خواهند به سمت خدا ببرند.
 
حجت الاسلام بامری ابراز کرد: پیامبر (ص) می‌خواهند همه امت را شفاعت کنند آنچه به خود حضرت اعطا شده برای اتمام مسئولیت است که به دوش ایشان می باشد.
 
این کارشناس مذهبی ادامه داد: رسالت آن حضرت در شب قدر، دستگیری از همه است هر کسی به خدا می رسد به واسطه نبوت مطلق نبی اکرم (ص) است.
 
وی اظهار کرد: حتی نبوت انبیا گذشته از فروغ نبوت نبی اکرم و شعبه‌ای از شعب این نورانیتی است که به آن حضرت عطا شده پس همه هدایت ها حضرت باز می‌گردد.
 
حجت الاسلام بامری اضافه کرد: آنچه پیامبر اکرم (ص) برای به مقصد رسیدن این رسالت و رفع موانع عطا شده، شب قدر است.
 
امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: راهیابی به شب قدر راه یافتن به مقام ولایت خدای متعال و معرفت به مقام نورانیت اولیا الهی است این معرفت عین معرفت خدای متعال است.
 
وی بیان کرد: همه عنایت قرآن در این است که مردم را به خدا نزدیک کرده و آنها را به وسیله عبادت زنده کند و زنده داری آن شب با عبادت بهتر از هزار سال عبادت است.
 
حجت الاسلام بامری با اشاره به این که بهترین اتفاق شب قدر، نزول قرآن کریم در این شب مبارک است، ابراز کرد: ماه رمضان، ماهی است که در آن برای راهنمایی مردم، بیان راه روشن هدایت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است.
 
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در چنین شبی خداوند رحمان قرآن را به بندگانش هدیه داد و تا ابد برای این کتاب آسمانی نظیری نیست و همگان از آوردن همانندش عاجزند.
 
وی اظهار کرد: در این شب فرخنده خداوند به دلیل رحمت بی منتهاهایش برای هدایت انسانها کتابی فرو فرستاد که تمام نیازهای بشر در مورد هدایت را برآورده کند و نوری را فراروی او نهاد تا سر منزل مقصود راهبرش باشد.
 
حجت الاسلام بامری تصریح کرد: اگر هدایت الهی به واسطه قرآن کریم نبود، انسان ضعیف نه تنها برنامه ای برای آخرت خود نداشت بلکه از اداره زندگی دنیوی نیز عاجز می ماند و در مقابل ناملایمات آن از بین می رفت.
 
امام جمعه عنبرآباد شب قدر را شب تقدیر امور دانست و افزود: در این شب، امور سال بعد اعم از تولد، مرگ ارزاق و غیره مقدر می‌شود.
 
وی عنوان کرد: در شب قدر شیاطین زنجیر می شوند و نمی توانند انسانها را فریب دهند و با ایجاد دیوانگی و اسباب دیگر، موجب فساد در آنها شوند.
 
 حجت الاسلام بامری در خاتمه تاکید کرد: در شب قدر گناهان گذشته انسان به بهانه‌های مختلف آمرزیده می‌شود.

پایان پیام/ 586