همکاری فرهنگ و ارشاد و ستاد کانون ها می تواند فضای مطلوب فرهنگی در مسجد و جامعه فراهم کند

همکاری فرهنگ و ارشاد و ستاد کانون ها می تواند فضای مطلوب فرهنگی در مسجد و جامعه فراهم کند

تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۸
دولت آبادی با اشاره به اینکه اعضای کانون های فرهنگی مساجد فعالیت های فرهنگی را به صورت خودجوش پیگیری می کنند، اضافه کرد: همکاری و همراهی فرهنگ و ارشاد و ستاد کانون ها می تواند فضای مطلوب فرهنگی در مسجد و جامعه را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (5 آذر) در دیدار مدیر و کارکنان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شرایط امروز جامعه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در سطح مطلوبی نبوده و دلایل چند وجهی دارد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به این شرایط اشاره و اظهار داشت: بخشی از این وضعیت به دلیل فضای سیاسی، شرایط اقتصادی موجود، مناسبات فرهنگی و اجتماعی و نیز وجود خرده فرهنگ های مختلف است.

 

وی یادآور شد: این تغییرات باعث شده که فعالیت های فرهنگی اثرات کمتری داشته و ما به عنوان متولیان فرهنگی باید در این زمینه بیشتر فعالیت داشته باشیم.

 

دولت آبادی به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « سطح فکر جوانان در حوزه فرهنگی و مذهبی بالا رفته و به همین مراتب سطح فعالیت های فرهنگی نیز باید ارتقاء پیدا کند» اشاره کرد و ادامه داد: باید رویکردهای ما نسبت به گذشته تغییر پیدا کند تا بتوانیم با اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، اثرگذاری بیشتری در سطح جامعه به ویژه بین جوانان داشته باشیم.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اعضای کانون های فرهنگی مساجد فعالیت های فرهنگی را به صورت خودجوش پیگیری می کنند، اضافه کرد: همکاری و همراهی فرهنگ و ارشاد و ستاد کانون ها می تواند فضای مطلوب فرهنگی در مسجد و جامعه را فراهم کند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری از دوسال قبل تاکنون از حالت سنتی خارج شده اند، ابراز داشت: ستاد کانون های مساجد کشور با راه اندازی سامانه «فهما» (فرهنگی و هنری مساجد ایران اسلامی)، کلیه فعالیت های ثبت شده توسط هر کانون را رصد، ارزیابی و امتیازدهی می کند.

 

دولت آبادی خاطرنشان کرد: این طرح جامع و اثرگذار بوده و با توجه به فعالیت هر کانون، دسترسی آنها را به منابع مالی و حمایت های دیگر فراهم می کند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد 80 درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان را روستایی و عشایری دانست و گفت: تاکنون 625 کانون با 56 هزار عضو در سامانه ثبت شده اند.

 

وی از فعالیت 97 کتابخانه مجوزدار در کانون های فرهنگی مساجد استان سخن به میان آورد و ادامه داد: 364 کتابخانه باز و 41 خانه نور به صورت تخصصی در حوزه قرآن فعالیت دارند.

 

دولت آبادی با اشاره به اینکه فعالیت های مردمی اثرگذاری بیشتری در سطح جامعه دارد، اظهار داشت: با توجه به فعالیت مردمی کانون ها، این مکان ها از اثرگذاری بالایی در صورت حمایت برخوردار هستند.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری و ستاد استانی بر اساس میزان فعالیت و برنامه ها در سامانه «فهما» ارزیابی و امتیاز کسب می کنند، در این طرح پنج استان برتر انتخاب و تجلیل می شوند.

پایان پیام/ 82