هدیه پرچم گنبد اباعبدالله الحسین(ع) به بازدیدگنندگان از نمایشگاه قرآن کریم

هدیه پرچم گنبد اباعبدالله الحسین(ع) به بازدیدگنندگان از نمایشگاه قرآن کریم

تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
غرفه فعالیت های قرآنی آستان حسینی در بیست و نهمین نمایشگاه بین اللملی قرآن کریم به بازدیدگنندگان از این غرفه پرچم گنبد امام حسین(ع) و تربت کربلا را هدیه می کند.

«سید قاسم البطاط» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اعلام برنامه های قرآنی آستان حسینی در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم اظهار کرد: جز خوانی قرآن کریم،مسابقات حفظ قرآن کریم کودکان و تربیت حافظین قرآن کریم و عرضه کتب آموزشی برای حفظ قرآن، پوسترهایی از فعالیت‌های این مرکز شامل دوره‌های تربیت مربی قرآن در اندونزی، محافل قرآنی در پاکستان، نمایشگاه بین‌المللی قرآن در بین‌الحرمین، محافل قرآنی در جنوب شرق آسیا، محافل بین‌المللی قرآنی در صحن حسینی و فعالیت‌های قرآنی در آفریقا در این غرفه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به نمایش پوسترهایی از فعالیت‌های دارالقرآن آستان حسینی گفت: این فعالیت ها شامل برنامه قرآنی ویژه رزمندگان، پروژه قرآنی طلبه‌های حوزه علمیه، دوره‌های قرآنی ویژه روشندلان، پروژه هزار حافظ قرآنی، دوره‌های آموزش قرآن در زندان‌های اصلاح و تربیت، مجمع سالانه قرآنی نیروهای امنیتی عراق، کنفرانس بین‌المللی قرآن، کتابخانه تخصصی قرآن است.

 

مسئول غرفه فعالیت های قرآنی آستان حسینی در بیست و نهمین نمایشگاه بین اللملی قرآن کریم  بیان کرد: قطعه‌ای از سنگ مرمر داخل صحن حسینی و بنری بزرگ از ضریح امام حسین(ع) از دیگر آثاری است که در غرفه فعالیت‌های قرآنی آستان حسینی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی عرضه شده است. همچنین در بخشی از غرفه فعالیت‌های قرآنی آستان حسینی، منشورات قرآنی دارالقرآن آستان عرضه شده که نسخه‌های نفیس قرآن در حجم و اندازه‌های مختلف، تفسیر قرآن، کتاب «مرشد الحافظ»، «فضائل السور القرآنیة»، و کتاب‌های علمی قرآن است.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه هایی که در این غرفه مورد توجه قرار گرفته است، هدیه پرچم سرخ و مشکی آستان امام حسین(ع) که در گنبد اصلی حرم مطهر اباعبدالله(ع) در کربلا قرار می گیرد، است. به صورت روزانه بازدیدکنندگان از غرفه آستان حسینی نام هایشان را به همراه شماره تلفن یادداشت و در نهایت درروز آخر به قید قرعه به دو نفراین پرچم ها اهدا می شود.

 

مسئول غرفه آستان حسینی در بیست و نهمین نمایشگاه بین اللملی قرآن کریم خاطرنشان کرد: همچنین پارچه ای نیز در این غرفه آماده شده است که بازدیدکنندگان دل نوشته های خود را در این پرچم می نویسند و پس از برگشت به کربلا این دل نوشته ها را روی ضریح امام حسین(ع) قرار می دهیم.

 

وی تصریح کرد: همچنین به بازدیدگنندگان از این غرفه تبرک امام حسین(ع) به عنوان تبرک اهدا می شود.

پایان پیام/ 40