برنامه های قرآنی مساجد بدون چشم انداز و آینده نگری برگزار نشوند

برنامه های قرآنی مساجد بدون چشم انداز و آینده نگری برگزار نشوند

تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
حاجیان با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه های قرآنی مساجد با چشم انداز و آینده نگری گفت: دانشگاه ها و دستگاه های فعال در حوزه قرآنی باید به کمک مساجد و هیئت ها بیایند تا برنامه ریزی دقیقی در زمینه تحقق پایگاه قرآنی شدن مساجد صورت گیرد.

دکتر «سعید حاجیان» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد همچنان محور فعالیت های قرآنی و دینی و فرهنگی در سطح محلات شهری و روستاها هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها بر محوریت بخشیدن به جایگاه مساجد در تمام عرصه ها و حوزه‌ها تاکید کرده اند.

این مدرس و مربی قرآن کریم اضافه کرد: داشتن طرح‌ و برنامه و چشم انداز و از همه مهتر، آینده نگری از الزامات عصر جدید است که باید در برنامه های قرآنی لحاظ شود که الحمدالله بسیاری از مساجد با داشتن شورای فرهنگی این موضوع را لحاظ می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه نبود برنامه در فعالیت برخی از مراکز دینی موجب تحقق نیافتن برخی از مطالبات مقام معظم رهبری از جمله در زمینه تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم شده است، یادآور شد: برای تحقق مطالبه معظم له در حوزه همگرایی مساجد در حوزه فعالیت قرآنی و پایگاه قرآنی باید هر مسجد و هیبت و مرکز دینی و قرآنی و فرهنگی، برنامه ارائه کند.

حاجیان گفت: دانشگاه ها و دستگاه های فعال در حوزه قرآنی باید به کمک مساجد و هیئت ها بیایند تا برنامه ریزی دقیقی در زمینه تحقق پایگاه قرآنی شدن مساجد صورت گیرد.

پایان پیام/ 397