شبی که با «الهی العفو» و «الغوث الغوث» به سحر رسید

شبی که با «الهی العفو» و «الغوث الغوث» به سحر رسید

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
مراسم احیای شب بیست و یک ماه مبارک رمضان با طنین نوای « الهی العفو و الغوث الغوث» عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) در مساجد ماسال برگزار شد.

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: مردم ولایی و روزه‌دار این شهرستان همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ضمن قرائت آیات قرآن کریم، دعای جوشن کبیر و برسرگرفتن قرآن ندای «سبحانک یا لااله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» و «الهی العفو» سر دادند.

 

مومنان در این شب خداوند را به هزار اسم اعظمش خواندند و با بر سر گذاشتن کلام وحی و شفیع قرار دادن این کتاب آسمانی برای سلامتی و ظهور حضرت ولی عصر(عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب، از بین رفتن هرچه زودتر ویروس کرونا، شفای بیماران و برآورده شدن حاجات دعا کردند.

 

به مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی شهر که نزدیک شدیم، ندای «الغوث الغوث» به گوش می‌رسید و دل به سوی آسمان پر می‌کشید، خوب که دل بدهی و با تمام وجود «سبحانک یا لا اله الا انت» را زمزمه کنی، دلت همگام ملائک می‌شود.

 

به مسجد یکی از شهرها رفتیم در گوشه‌ای، به صفوف مردم پیوستیم و عبارات دعای جوشن کبیر، اسما الهی را زمزمه کردیم و با هر اسم از نام‌های او، ضربان قلب بالا می‌رفت و دل با بی‌قراری می‌تپید، گویی خون در رگها هم بی‌تابی می‌کند برای وصال.

 

دل به اندازه یک زندانی بی‌تاب می‌شود؛ مثل آزاده‌ای که یک سال در کالبد، در زندان نفس اسیر بوده و در شب  قدر با ذکر حق، برات آزادی، پر پرواز گرفته و می‌خواهد آسمان را بغل کند.

 

 

*شب‌های پرنور قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل

«محمدرضا نوری»، یکی از جوانانی که در جوار مزار شهدای گمنام ماسال قرآن بر سر گذاشته اظهار کرد: شب‌های پرنور قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل است.

 

وی افزود: باید لحظه، لحظه شب‌های پر فضیلت قدر را قدر بدانیم و از این شب‌ها که بهترین فرصت برای تزکیه نفس، دعا، مغفرت و اوج بندگی است به خوبی بهره‌برداری کنیم.

 

این جوان ماسالی با بیان اینکه فقط یک شب دیگر از شب‌های قدر باقی مانده است و معلوم نیست تا سال دیگر زنده باشیم یا خیر، گفت: باید طلب آمرزش و مغفرت و توبه واقعی کنیم تا دیگر به سمت گناهان نرویم.

 

نوری با بیان اینکه باید از این شب‌ها در راستای رشد انسانیت خود بهره ببریم، تصریح کرد: در این شب‌های پرفضیلت موانع استجابت دعا بین خالق و مخلوق برداشته می‌شود و جان و روح انسان با رحمت خداوندی در هم می‌آمیزد.

 

 

*شب‌های قدر بهترین راه نزدیکی به خدا

امیر حسینی، یکی دیگر از جوانانی که در مسجد جامع ماسال بود و اعمال شب قدر را به جا می‌آورد، خاطرنشان کرد: باید در این شب‌های عزیز قدمی برای آباد کردن آخرتمان برداریم تا سعادت دنیا و آخرت را از آن خود کنیم.

 

وی، شب‌های قدر را بهترین راه نزدیکی به خدا دانست و اظهار داشت: در تمام سال، شبی ارزشمندتر وبا فضیلت تراز شب قدر وجود ندارد و باید با تضرع و التماس و دعا تقدیری بهتری  را برای خود رقم بزنم.

 

این جوان  شب قدر را بستر مناسبی برای تزکیه نفس و پرهیز از گناهان و نافرمانی‌های پرورگار دانست و افزود: انسان با بهره‌‌گیری صحیح از این شب‌های پرفضیلت می‌تواند به‌اندازه تمام عمر خود از این مجالس استفاده کند و خود را به بالاترین درجه معنوی برساند.

 

حسینی گفت: تا جوان هستیم باید خودمان را بسازیم چراکه انسان وقتی پیر می‌شود و سنش بالا می‌رود ضعیف می‌شود و دیگر نمی‌تواند عبادت کند، برای همین تا جوان هستیم باید به فکر خودسازی خود باشیم.

 

وی تصریح کرد: در دومین شب قدر که در مسجد جامع است بسیاری از جوانان و نوجوانان به دور از لذت‌های دنیا و هرگونه لهو و لعب در یک مکان گرد هم آمده‌اند و یکصدا به نیایش معوبد خود مشغول شده‌اند.

 

این جوان  با اشاره به اینکه در لیالی قدر دل انسان سبک‌بال می‌شود، خاطرنشان کرد: با خواندن دعا و قرآن حس عجیبی به انسان دست می‌دهد و من از اینکه امسال در این شب‌های عزیز توانسته‌ام با معبود خود به خلوت بنشینم بسیار خوشحالم.

 

گفتنی است، مردم مؤمن و متدین با طلب استغفار، دعا و تضرع از این شب استقبال کردند و این شب رحمت را تا طلوع فجر پاس داشتند

 

 

 

پایان پیام/ 526