آیین احیای دومین شب قدر با شکوه خاصی در کانون های مساجد جهرم برگزار شد

آیین احیای دومین شب قدر با شکوه خاصی در کانون های مساجد جهرم برگزار شد

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
نعمت اللهی گفت: آیین های احیا و شب زنده داری در دومین شب از لیالی قدر با شکوه وصف ناپذیر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و عبادت خداوند متعال، آیین های احیا و شب زنده داری بچه های مسجد در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم افزود: وجه تمایز این آیین ها، همزمان شدن با سالروز شهادت امام علی (ع) بود که ذکر مولای متقیان و عزاداری در رثای این امام همام به آیین های احیا و شب زنده داری حال و هوای معنوی تری بخشید.

 

وی بیان کرد: همچنین حضور بچه های مسجد از خردسال تا جوان و راز و نیازهای خلوصانه آنها دیگر زیبایی آیین شب قدر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم بود.

 

نعمت اللهی خاطرنشان کرد: آیین شب قدر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم با قرائت دعای «جوشن کبیر» آغاز و با قرائت دعای «ابوحمزه ثمالی»، سخنرانی مذهبی و قرآن به سر گرفتن به پایان رسید.

 

وی ادامه داد: همچنین شرکت کنندگان در این مراسم ها در پایان میهمان سفره با برکت مولا علی (ع) بوده و وعده سحری خود را در کنار یکدیگر میل کردند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم عنوان کرد: این آیین ها با شور و حال وصف ناشدنی در کانون های فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، «شهید مطهری»، «سلاله پاکان»، «حضرت ابوالفضل (ع)»، «امام صادق (ع)»، «امام موسی کاظم (ع)»، «مشکات الرضا (ع)»، «آیت الله سید فخر الدین آیت اللهی»، «امام خمینی (ره)»، «شهید علی اکبر رحمانیان» و... برگزار شد.

 

وی گفت: همچنین کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بخش های مرکزی، «سیمکان» و «کردیان» و روستاهای تابعه این بخش ها نیز در دومین شب قدر میزبان مومنان روزه دار و دعوت شدگان به میهمانی خداوند بودند.

 

پایان پیام/ 691