حرکت دسته های عزاداری کانون «دوستان آسمانی» در شب شهادت امام علی (ع)

حرکت دسته های عزاداری کانون «دوستان آسمانی» در شب شهادت امام علی (ع)

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
گواهیان گفت: آیین سوگواری مولای متقیان امام علی (ع)، در قالب دسته های عزاداری در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت امام امیرالمومنین (ع)، گفت: بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» براساس یک سنت دیرینه، هر سال در شب شهادت حضرت امام علی (ع) به عزاداری و سوگواری می پردازند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته این آیین عزا و مصیبت در رثای امام اول شیعیان با شکوه خاص و وصف ناپذیری برگزار شد.

 

وی بیان کرد: در این آیین بچه های مسجد در قالب دسته های عزاداری به خیابان آمده و در سوگ مولای متقیان به سینه زنی و سوگواری پرداختند.

 

گواهیان عنوان کرد: این برنامه که پیش از برگزاری آیین شب قدر برگزار شد، مسجدی ها با اقامه عزاداری، نسبت به خاندان اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امیرالمومنین (ع) ادای احترام کردند.

 

وی اظهار کرد: این مراسم از کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» آغاز و پس از گذر از خیابان «فرداسدی» و «میدان مصلی» و خیابان «شهید بهشتی» به سمت کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» به اتمام رسید.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» خاطرنشان کرد: دسته های عزاداری این کانون فرهنگی و هنری سپس با حضور در منزل آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم، یاد و خاطره این عالم فرزانه و مجاهد و همچنین همسر وی که به تازگی به دیار معبود شتافته ادای احترام کردند.

پایان پیام/ 691