تلاش‌هاي جهادي کانون جوانان انقلاب براي اشتغال‌آفريني/وقتي حمام و مدرسه متروکه روستا تبديل به کارگاه توليدي مي‌شوند

تلاش‌های جهادی کانون جوانان انقلاب برای اشتغال‌آفرینی/وقتی حمام و مدرسه متروکه روستا تبدیل به کارگاه تولیدی می‌شوند

تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
نائبي، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون «جوانان انقلاب» روستاي ابراهيم‌آباد حسن‌آباد فشافويه، اظهار کرد: با تلاش جهادي بچه‌هاي مسجد در عرصه اشتغال‌آفريني طرح‌هاي مختلفي را به مرحله عمل رسانديم تا جايي که حمام و مدرسه متروکه روستا در راستاي تحقق اين هدف به کارگاه توليدي تبديل شدند.

«مقدس نائبی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در مورد فعالیت‌های جهادی کانون فرهنگی هنری «جوانان انقلاب» روستای ابراهیم‌آباد حسن‌آباد فشافویه در عرصه اشتغال‌آفرینی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در کانون این بود که بتوانیم زمینه را برای ایجاد شغل به ویژه برای بانوان روستا فراهم کنیم و در این زمینه رایزنی و تلاش فراوانی شد تا نتیجه حاصل شود.



مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان انقلاب روستای ابراهیم‌آباد ادامه داد: در سطح فضایی که در روستا در اختیار داشتیم، یک واحد مدرسه و حمام قدیمی متروکه وجود داشت که پس از پیگیری فراوان موفق شدیم از این دو فضا استفاده کنیم؛ من البته عضو شورای روستا نیز هستم و با کمک دهیاری روستا درصدد ایجاد شغل در این دو محل شدیم، در نتیجه حمام و مدرسه قدیمی بازسازی شدند.

فعالیت‌های کانون «جوانان انقلاب» روستای ابراهیم‌آباد حسن‌آباد فشافویه 8

 

وی گفت: دهیار روستا در این مسیر همراهی فراوانی با ما داشت و توانست 10 چرخ خیاطی برای کارگاه تهیه کند، مکانی که تا دیروز یک حمام مخروبه و متروکه بود و با بازسازی که صورت گرفت تبدیل به کارگاهی به نام شهید «محمدرضا زارع» شده و محل کسب درآمد شده بود.



مقدس نائبی تصریح کرد: پس از راه اندازی کارگاه چرخه تولید محصولات مختلفی را راه‌اندازی کردیم، البته با شیوع کرونا این اقلام عموما در قالب تولید ماسک، گان برای بیمارستان‌های فیروزآبادی و هفت تیر تهران خلاصه میشد.



وی با بیان اینکه دوخت پیراهن و لباس‌های مردانه، از جمله دیگر محصولات کارگاه خیاطی کانون جوانان انقلاب است، افزود: تا قبل از کرونا حدود 30 نفر در کارگاه مشغول به کار بودند، اکنون اما بنا به شرایط 15 نفر فعالیت می کنند. 

رسانه جدید

رسانه جدید

رسانه جدید

فعالیت‌های کانون «جوانان انقلاب» روستای ابراهیم‌آباد حسن‌آباد فشافویه 15

 



این فعال مسجدی با بیان اینکه تولید صنایع دستی از جمله زیورآلات، قالی‌بافی، گلیم بافی، پته‌دوزی از دیگر فعالیت‌های کانون به شمار می‌رود، گفت: در این مسیر «رویا فتحی» مدیر فرهنگی هنری منطقه 6 تهران و رئیس فرهنگسرای «سرو» حمایت قابل توجهی از کانون داشت به طوری که دوره‌ها با کمک ایشان راه‌اندازی شد و تاکنون به 30 نفر از بانوان آموزش گلیم‌بافی ارایه شده است، همچنین یکی از اتاق‌های مدرسه که اکنون تبدیل به مرکز فرهنگی «مهر یار1» شده به قالی‌بافی اختصاص یافته است، در این اتاق دار قالی قرار داده‌ایم تا بانوانی که امکان بافتن در منزل ندارند در کارگاه حضور پیدا کنند؛ نکته مهم اینکه برای فرزندان خردسال این بانوان قالیباف نیز فضایی در نظر گرفته شده است که هم آموزش قرآن ببینند و هم اینکه در جوار محل کار مادر سرگرمی داشته باشند. 

فعالیت‌های کانون «جوانان انقلاب» روستای ابراهیم‌آباد حسن‌آباد فشافویه 16

وی ادامه داد: همچنین در فضای مدرسه صنایع دستی کلاس‌های آموزش زبان و تقویتی درسی نیز برگزار شده و هزینه تدریس نیز توسط دهیاری پرداخت می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان انقلاب در بخش دیگری از مباحث خود در مورد فعالیت‌های بچه‌های مسجد در عرصه رزمایش مواسات و همدلی و کمک‌های مومنانه گفت: تهیه و توزیع جهیزیه از جمله اقدامات دیگری است که از سوی خیرین کانون انجام می شود؛ همچنین ما هر سال در 10 روز نخست ماه‌های رمضان و محرم در مسجد موسی بن جعفر (ع) پخت غذا داریم و بین خانواده‌های نیازمند در روستاهای مجاور توزیع می‌کنیم؛ امسال البته در شب شهادت حضرت امیر(ع) بسته‌های کالای معیشتی بین نیازمندان توزیع کردیم.

 مقدس نائبی با بیان اینکه گروه جهادی کانون فرهنگی هنری جوانان انقلاب متشکل از 12 نفر است، افزود: تاکنون توانسته ایم این اقدامات را در کارنامه فعالیت‌های خود به ثبت برسانیم؛ اما فارغ از آنچه که اشاره شد همواره این گروه در روستاهای اطراف در حال رفت و آمد است تا به ویژه از نظر فرهنگی به روستاهای کم برخوردار رسیدگی کند. در این راستا مرکز فرهنگی مهر یار 2  را نیز افتتاح کردیم و قرار است به زودی و در اولین شب از لیالی قدر سومین مرکز فرهنگی مهر یار افتتاح شود. 



گفتنی است سومین مرکز فرهنگی «مهر یار» زیر نظر کانون جوانان انقلاب روستای ابراهیم‌آباد فشافویه، چهارشنبه 31 فروردین ماه افتتاح شد.