برگزاری مسابقه کتابخوانی «نماز در قرآن» ویژه ماه مبارک رمضان توسط کانون «منتظران ظهور» کازرون

برگزاری مسابقه کتابخوانی «نماز در قرآن» ویژه ماه مبارک رمضان توسط کانون «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
شفیعی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «نماز در قرآن» ویژه ماه مبارک رمضان به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» از برگزاری مسابقه کتابخوانی «نماز در قرآن» ویژه ماه مبارک رمضان به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: یکی از برنامه های ویژه کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت های مختلف در طول سال است که با استقبال اعضای کانون بویژه در بین نسل نوجوان و جوان مواجه شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای «جهاد تبیین» دانست و افزود: بقای اسلام و دین به برکت تبیین است و امروز نماز نقش بنیادی و اساسی، در نزدیک کردن و پیوند دادن انسان با خداوند متعال دارد که دارای اهمیت و فوایدی است و این اهمیت از قرآن کریم، کلمات و افعال معصومین (ع) و توجه و دقت در خود نماز قابل استفاده است.

وی، به ضروریات تبیین نماز و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: تبیین نماز و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی از ضروریات «جهاد تبیین» است.

شفیعی با بیان اینکه نماز از منظر قرآن آن قدر داراى اهمیت است که گاهى بلافاصله بعد از ایمان به مبدا و معاد مطرح شده است، خاطر نشان کرد: نماز در حقیقت عالیترین نمایش عبودیت و بندگی خداوند است که با کلام و اعمال، عمل، قلب و روح انسان و پرستش او را به نمایش می گذارد که هیچ یک از واجبات دیگر، از چنین ویژگی، برخوردار نیست.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با اشاره به اینکه ذکر خداوند متعال و ارتباط با او از نیازهای ضروری انسان است، تصریح کرد: از نظر قرآن، نماز عامل فلاح و رستگارى و سعادت انسان است و ارتباط با خداوند متعال انسان را از لغزش برحذر می دارد که همین امر سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

وی هدف از برگزاری این برنامه فرهنگی را در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، توسعه و ترویج فرهنگ نماز و قرائت قرآن و همچنین توجه به خواندن نماز دانست و گفت: علاقمندان در این مسابقه می توانند با مراجعه به وبلاگ کانون به نشانی http://montezran.blogfa.com، نسخه بارگذاری شده متن کتاب «نماز در قرآن» برگرفته از «تفسیر نور» اثر حجت الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» همراه با سؤالات را مطالعه و پاسخ صحیح سئوالات طراحی شده را به صورت یک عدد 20 رقمی حداکثر تا 12 اردیبهشت ماه 1401 به سامانه پیام کوتاه 6600071428 ارسال کنند و در پایان به 14 نفر از برندگان همزمان با عید سعید فطر جوایز نفیسی به قید قرعه اهدا خواهد شد.

پایان پیام/ 130