فعاليت‌هاي کانون خاتم در ماه مبارک رمضان/ از توزيع بسته‌هاي معيشتي تا اجراي برنامه‌‌هاي تربيتي در بوستان‌هاي منطقه يک شهر مقدس قم

فعالیت‌های کانون خاتم در ماه مبارک رمضان/ از توزیع بسته‌های معیشتی تا اجرای برنامه‌‌های تربیتی در بوستان‌های منطقه یک شهر مقدس قم

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام جعفري، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري خاتم در شهر مقدس قم همزمان با ماه مبارک رمضان گفت: توزيع بسته‌هاي معيشتي و ويژه‌برنامه‌هاي تربيتي در بوستا‌هاي منطقه يک شهر قم از جمله مهمترين اقدامات بچه‌هاي مسجد در اين ايام بود.

حجت الاسلام «ابوالفضل جعفری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به ویژه برنامه‌های کانون فرهنگی هنری خاتم در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار داریم که به صورت روزانه برگزار می شود؛ از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری جزء‌خوانی قرآن کریم پس از اقامه نماز جامعت ظهر و عصر در مسجد خاتم‌الانبیا اشاره داشت.

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم افزود: همچنین برگزاری برنامه های جذاب و سرگرم کننده همراه با محتوای معرفتی، از دیگر فعالیت های شاخص کانون خاتم شهر مقدس قم است چراکه ما سعی کردیم  حلقه های معرفتی به همراه بازی و سرگرمی در بوستان متین و در برخی شب ها در بوستان هاشمی برگزار کنیم. این برنامه ها ضمن ایجاد نشاط و شادابی بین نوجوانان و جوانان محله، سبب جذب آنها به مسجد و حضور در فعالیت های فرهنگی و تربیتی کانون نیز هست.


 

وی ادامه داد: اجرا و ارایه فعالیت های فرهنگی تربیتی کانون همراه با جذابیت های هنری در بوستان باعث می شود تا این فضا تحت الشعاع برنامه های فرهنگی مذهبی قرار گرفته و آسیب های اجتماعی موجود به حداقل برسد.
 

حجت الاسلام جعفری افزود: تلاوت قرآن مجید، اجرای گروه سرود، اجرای روایتگری طنز شهدایی، برپایی میز نقاشی و اهدا بسته های فرهنگی و بادکنک  به کودکان، برپایی میز مهربانی و غرفه جواهرانه ، برپایی غرفه خرید و فروش محصولات عفاف و حجاب و پذیرایی از جمله فعالیت هایی است که در این ایام در بوستاهای مذکور اجرا کرده ایم.

 

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: اجرای نمایش عمو روحانی و عروسکی، مسابقه مارو پله اسلامی و اجرای دسته جمعی  سرود زیبای سلام فرمانده از برنامه هایی است که با استقبال بالای مخاطبین مواجه شد.

 

فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري خاتم در ماه مبارک رمضان/ از توزيع ۲۱۰ بسته معيشتي برنامه‌هاي تربيتي در بوستان‌هاي منطقه يک شهر مقدس قم

 

این فعال مسجدی در ادامه به توزیع ۲۱۰ بسته معیشتی و کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اقلام معیشتی مورد نیاز خانواده‌های نیازمند، در بین خانواده های هدف توزیع شد و بسته‌های معیشتی از طریق مشارکت مردم همیشه در صحنه تکمیل و میان نیازمندان محلی و منطقه‌ای توزیع شد.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم در بخش دیگری از گزارش خود به ویژه برنامه های ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و گفت: در این ایام علاوه بر برگزاری مراسمات مذهبی در مسجد، توزیع ۶۰۰ پرس غذای افطاری در شب شهادت امام علی علیه السلام و توزیع نان صلواتی در این روز از سوی بچه های مسجد صورت پذیرفت.