وزیر امورخارجه ترکیه خواستار حمایت جهان اسلام از «مسجدالاقصی» شد

وزیر امورخارجه ترکیه خواستار حمایت جهان اسلام از «مسجدالاقصی» شد

تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۳۹۸
وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت جهان اسلام از مسجدالاقصی و مردم فلسطین تاکید کرد و حمله به مسجدالاقصی را زنگ هشدار بیدارکننده خواند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «دیلی صباح»، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت جهان اسلام از مسجد الاقصی و مردم فلسطین تاکید کرد.

 

اوغلو در این باره گفت: فلسطینی ها در حال مقاومت علیه اشغال بیت المقدس و ستم هایی هستند که از سوی رژیم صهیونیستی علیه آنها انجام می شود.من همه آنها را تحسین می کنم؛ از کودکان در خیابان های غزه که برای آزادی و شرف نظاهرات می کنند تا مردان و زنانی که در برابر اشغال بیت المقدس مقاوت می کنند.

 

وی با اشاره به جدی ترین حمله به مسجد الاقصی که در آگوست سال 1969 میلادی روی داد، افزود: ۵۰ سال پیش مسجدالاقصی از آستانه یک فاجعه بازگشت.

 

در سال 1969 میلادی، «دنیس مایکل روهان»یک افراط گرای یهودی استرالیایی، اقدام به آتش زدن مسجدالاقصی کرد و آسیب هایی را به این مسجد وارد کرد.

 

اوغلو گفت: برای امت مسلمان، این حمله فجیع یک زنگ هشدار بیدارکننده بود تا برای محافظت از مسجد الاقصی و صیانت از حق مردم فلسطین رسید با هم وحدت و همبستگی داشته باشند.

 

وزیر امور خارجه ترکیه از همه کشورهای جهان اسلام و سازمان های اسلامی بین المللی خواست تا باز هم برای حمایت از مردم فلسطین و مسجد الاقصی با هم متحد شوند.

پایان پیام/ 7