نشست شورای فرهنگ عمومی فاریاب با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی فاریاب با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد

تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
عصر امروز ۶ اردیبهشت ماه اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاریاب در سال ۱۴۰۱ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۶ اردیبهشت ماه اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاریاب در سال ۱۴۰۱ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.
 
حجت الاسلام عباس گروهی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاریاب، گفت: اگر تاریخ را ورق بزنیم و سرنوشت ملت های گذشته را بررسی کنیم متوجه می شویم که هر ملتی با قرآن مأنوس بوده کلیه مشکلاتش حل شده است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاریاب خاطرنشان کرد: اگر با انجام فعالیت های قرآنی سعی کنیم زمینه انس بیشتر مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان را با این کتاب آسمانی فراهم کنیم آنگاه قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
 
وی قرآن کریم را درمان همه دردها برشمرد و افزود: قرآن کریم کتاب شفابخش روح و جسم انسان است و باید قرائت همراه با تدبر در آیات روح بخش این کلام الهی باشد.
 
حجت الاسلام گروهی بیان کرد: هنگامی که مشکلات همچون تاریکی شب به انسان روی آورد باید به قرآن پناه ببریم چرا که این کلام الهی ما را از تمام معظلات و مشکلات بدون هیچ شک و تردیدی نجات می دهد.
 
امام جمعه فاریاب هدایت متقین را در عمل به دستورات قرآن کریم دانست و تصریح کرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی در دنیا، به دلیل این است که ما عملا از دستورات این کتاب آسمانی بهره می بریم.
 
  وی با بیان این مطلب که ما بهترین قاریان دنیا را داریم که از آنها استفاده می شود، اظهار کرد: جنگ هایی که در خارج روی می دهد بیانگر این است که قرآن در زندگی آنها جایگاهی ندارد و آنها به معنای واقعی در زندگی خود به این کتاب مقدس عمل نکرده اند.
 
حجت الاسلام گروهی با اشاره به این که اکنون یک سری آسیب ها به صورت جدی کشور ما را تهدید می کنند، تاکید کرد: راه حل تمام مشکلات و آسیب ها عمل به دستورات قرآن کریم است چرا که اگر قرآن کریم را به میدان زندگی بیاوریم آنگاه به فرهنگ غربیاجازه  ورود به زندگی ها داده نمی شود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاریاب خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی به یک معضل تبدیل شده و راه ممانعت از آسیب های فضای مجازی، ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی به ویژه برگزاری جلسات قرآنی کریم است.
 
وی با بیان این مطلب که فعالیت های قرآنی باید در جامعه گسترش یابند، عنوان کرد: باید جلسات تلاوت قرآن کریم به صورت هفتگی در ادارات برگزار شود تا شاهد یک تحول و انقلابی در زمینه فعالیت های قرآنی باشیم.
 
حجت الاسلام گروهی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه انس جوانان با قرآن کریم، یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی هر ساله اول ماه مبارک رمضان تاکید فراوانی بر تلاوت و تدبر در قرآن کریم دارند.

پایان پیام/ 586