گذران اوقات فراغت در کانون فاطمیه با اولویت اشتغال زایی بانوان

گذران اوقات فراغت در کانون فاطمیه با اولویت اشتغال زایی بانوان

تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۸
فهیمه برخان، گفت: دوره های آموزش هنرهای دستی به منظور اشتغال بانوان عضو کانون فرهنگی هنری فاطمیه برگزار می شود.

«فهیمه برخان»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری فاطمیه شهر کهنوج، پس از تاسیس تاکنون برنامه های زیادی در حوزه فعالیت های قرآنی، فرهنگی و هنری اجرا کرده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه، افزود: این کانون فرهنگی هنری همواره به منظور گرامیداشت مناسبت های مذهبی از جمله ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام برنامه هایی متناسب به آن را برگزار می کند، به حدی فعالیت های کانون فرهنگی هنری فاطمیه در شهر کهنوج در ایام محرم، صفر، ایام فاطمیه و اعیاد مذهبی چشمگیر است که در سطح این شهر به عنوان کانون فعالی شناخته شده است.

وی، بیان داشت: با هدف غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون فرهنگی هنری فاطمیه، در حال برگزاری کلاس آموزش نمد دوزی ویژه دختران ۷ تا ۱۲ سال و نیز دوره های آموزش تابلو فرش، زنبیل بافی، خوس بافی، شال بافی، گلابتون دوزی و نیز آموزش بافت پادری دایر ویژه بانوان هستیم.

برخان، ابراز داشت: دوره های آموزش هنرهای دستی به منظور اشتغال بانوان عضو کانون فرهنگی هنری فاطمیه برگزار می شود که تاکنون زمینه اشتغال بیش از ۱۰ نفر فراهم شده است و این بانوان با درآمد حاصل از فروش صنایع دستی امرار معاش می کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه، افزود: تابلوهای دستباف این بانوان واقعا آثار نفیسی هستند که ارزش ریالی آنها بیش از ۳۰ میلیون ریال است.

وی، اظهار داشت: به دنبال راه اندازی کارگاه تولیدی هستیم اما حامی نداریم، اگر مسئولین و یا خیرین برای راه اندازی این کارگاه و اعطای تسهیلات بانکی کمک کنند قطعا زمینه اشتغال تعداد بیشتری از بانوان فراهم می شود.

پایان پیام/ 586