بهترین پایگاه انس با قرآن مسجد است/ آموزش قرآن در فهمای ۱۴۰۱ سهم ویژه‌ای دارد

بهترین پایگاه انس با قرآن مسجد است/ آموزش قرآن در فهمای ۱۴۰۱ سهم ویژه‌ای دارد

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی بهترین فضا برای آشنایی و انس با ظاهر و باطن قرآن، مسجد است، گفت: در رویداد ملی فهمای ۱۴۰۱ برای آموزش قرآن سهم ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان درباره مطالبه مقام معظم رهبری درباره «هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود»، اظهار کرد: بی‌تردید بهترین فضا برای رشد و توسعه فعالیت های قرآنی مسجد است، اولین کارکرد مسجد انس و آشنایی با کتاب خدا است که پل ارتباطی بین خالق و مخلوق محسوب می شود.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: بهترین فضا برای آشنایی و انس با ظاهر و باطن کلام الله آن مسجد است و فضای معنوی و نورانی مسجد به فهم بهتر و درست تر قرآن کمک می کند.

 

وی تاکید کرد: در کانون های فرهنگی هنری مساجد هم تلاش شده در رواق نور فعالیت های قرآنی را به صورت حرفه ای برای بچه های مسجد طراحی و اجرا کنیم؛ مسابقات قرآنی مدهامتان هم با سابقه ای بیش از 15 سال در همین رواق برگزار می شود و توانسته بسیاری از بچه های مسجد را با خود همراه کند.

 

حجت الاسلام دکتر ارزانی ابراز کرد: ستاد فهما در رویداد ملی فهمای 1401 نیز برای آموزش قرآن سهم ویژه ای دیده است و برای مساجد فعال در مدهامتان هم امتیازات خاص در نظر گرفته ایم. علاوه بر این، طرح «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی» هم در دست اجرا است که به تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی کمک می کند.

 

وی درباره مزیت های برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پس از دو سال توقف به دلیل شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: اینکه نمایشگاه قرآن بعد از دو سال با نگاه ویژه به همه اقشار و سنین میزبان بازدیدکنندگان است، برکات بسیار دارد و از مزیت های آن نگاه ویژه به مسئله سبک زندگی و اقتصاد است که مدلی اسلامی است چنان که در گذشته مساجد در دل بازار قرار داشتند و بین بازار و مسجد ارتباط برقرار بوده است.

پایان پیام/ 9