نقش‌آفرینی کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی

نقش‌آفرینی کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی

تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۸
کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با برنامه‌های هفته گرامیداشت بسیج همچون برگزاری آئین تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، یادواره شهدا و دیدار با خانواده آنها کوشیدند در فضای مهیای مسجد به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،، فرا رسیدن مناسبت های ملی مذهبی فرصتی مغتنم است تا نهادها و دستگاه ها به تناسب ماموریت ها و کارویژه های تعریف شده، عمل کنند. هفته گرامیداشت بسیج نیز از جمله ایامی است که چنین کارکردی دارد و فرصت بروز باورمندی ها به این مدرسه عشق را می دهد.

 

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با دبیرخانه های استانی و کانون های تحت پوشش خود از جمله نهادهایی است که در این ایام با اجرای برنامه های متنوع کوشید هم همراهی خود با بسیج به عنوان نهادی مسجدی را بیش از پیش نشان دهد و هم به ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی و ایثار و شهادت در سبک زندگی مسجدی ها و اعضاء و فعالان کانونی کمک کند.

 

تدارک برنامه های متنوع در طول ایام هفته گرامیداشت بسیج در همین راستا انجام شد و توانست به ترویج این روحیه کمک کند.

برای مثال برنامه های گرامیداشت این هفته در 1200 کانون فرهنگی هنری مساجد استان فارس اجرا شد، این برنامه ها شامل برگزاری یادواره های متعدد شهدا، سرکشی به خانواده معزز شهدا، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، تجلیل از بسیجیان، برگزاری جلسات بصیرت افزایی برای نسل جدید، اجرای برنامه های خاطره گویی توسط بسیجیان پیشکسوت می شد و توانست مخاطبان را از اقشار مختلف با خود در فضای مسجد همراه کند.

 

کانون های مساجد استان همدان نیز در این ایام مجری ویژه برنامه های متنوعی بودند و کوشیدند با اجرای این برنامه ها از بستر مهیای این ایام، فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه بسیجی را در جامعه تبلیغ و ترویج کنند.

برگزاری آئین تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس که عضو کانون های مساجد هستند، برگزاری همایش «پیشکسوتان دوران دفاع مقدس»، برگزاری نشست بسیجیان فعال عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری مراسم غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، در این راستا انجام و با استقبال بالای اعضا و فعالان و نیز عموم مسجدی ها مواجه شد.

 

کانون های مساجد استان چهارمحال و بختیاری نیز در همین راستا و به منظور همراهی با بسیج به عنوان مدرسه عشق، در ایام گرامیداشت هفته این نیروی مخلص و مردمی، با اجرای برنامه های متنوع کوشیدند با استفاده از فضای مهیای مسجد به تقویت این فرهنگ در جامعه کمک کنند.

برگزاری آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا با حضور اعضاء و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد و آئین های نکوداشت شهدا، بسیجیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با همین هدف انجام شد.

 

آنچه مرور شد مختصری است از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای همراهی با بسیج به عنوان دیگر بازوی کمکی مساجد برای احیای کارکردهای این خانه های خدا و تحقق مسجد تراز اسلامی، چنان که کوشیدند در همه شهرها و استان ها با استفاده از ظرفیت مسجد و مسجدی ها روحیه بسیجی را وارد سبک زندگی افراد و اعضا و عموم مردم کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9