سعادت حقیقی انسان در گرو ایمان است

سعادت حقیقی انسان در گرو ایمان است

تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام خوبانی، سعادت حقیقی انسان را در گرو ایمان و لازمه ایمان را عمل صالح دانست و گفت: انتظارات اهل بیت از شیعیان زیاد است و باید ما به این مهم، توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«مهدی خوبانی»، شامگاه (جمعه ۸ آذر) در حسینیه امامزاده سید عابدین (علیه السلام) کوچه ارغوان قائمشهر گفت: سعادت حقیقی انسان در گرو ایمان و لازمه ایمان، عمل صالح است که این دو به هم ارتباط دارند.

 

مدیر مدرسه علمیه محمدیه شهرستان قائمشهر افزود: هر چقدر ایمان، قوی تر و واثق تر باشد، عمل انسان خوب تر است و به هر اندازه ایمان، ضعیف تر باشد به همان مقدار عمل نیز ضعیف می شود.

 

وی اظهار کرد: انسان با ایمان به طور یقین، عمل می کند و اگر عمل می‌کند به طور حتم، ایمان دارد.

 

حجت‌الاسلام خوبانی بیان کرد: کوتاهی عمل به خاطر ضعف ایمان است و هر چه  ایمان، ضعیف باشد در مواردی کم می گذاریم.

 

وی ابراز کرد: حداقل لازم برای ایمان به این صورت است که اگر من و شما از دنیا برویم اگر مقدار ایمان لازم را داشته باشیم، می گویند که مومن است و همانند مومن با ما، رفتار می کنند.

 

حجت‌الاسلام خوبانی تصریح کرد: حداقل لازم برای ایمان وقتی در من باشد، من در عمل، کوتاهی نمی کنم.

 

وی گفت: در جایی که باید امر به معروف کنیم و تمام شرایط انجام این نیز فراهم باشد اما اگر بترسیم یک نمونه از ضعف ایمان است.

 

حجت‌الاسلام خوبانی اظهار کرد: از خود، جان، مال، والدین و فرزندان گذشتن برای خدا و حاضر دیدن خدا در تمام موارد، نظیر آنچه که شهدا انجام دادند و با توجه به خاطرات این وصال یافتگان به یار، بیانگر ثمره ایمان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: ایمان قوی در بلاها، مشکلات و امتحانات الهی کم نمی آورد و گذشتن از آبرو، پول و منسب، نشان دهنده ایمان کامل است.

 

وی ابراز کرد: ایمان، عمل به بار می آورد و عمل نیز ایمان را و ایمان قوی تر، موجب عمل قوی تر و عمل قوی، ایمان بیشتر را ممکن می کند.

 

حجت‌الاسلام خوبانی گفت: اصل ابدیت، زندگی برای ابدیت است چراکه برای آخرت، خلق شدیم و دنیا یک مسافر خانه ای، بیش نیست.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن، ملاک سعادت را عمل صالح معرفی کرده، افزود: در سوره ابراهیم، کسانی که کفر ورزیدند، اعمالشان به خاکریز مقابل طوفان، تشبیه شده است.

 

حجت‌الاسلام خوبانی اظهار کرد: برای نعمت ایمان، محبت و معرفت اهل بیت (علیهم‌السلام) باید شاکر و قدردان بود.

 

وی ابراز کرد: روایات درباره ایمان و با تقوا بودن، بسیار فراوان است و ما باید خود را با ویژگی های شیعیان، منطبق کنیم و انتظارات اهل بیت (علیهم‌السلام)  از شیعیان، زیاد است.

 

حجت‌الاسلام خوبانی گفت: عظمت ایمان و ارزش و منزلت مومن حقیقی، غیر قابل توصیف و بیان است چرا که مومن، حرمتش از کعبه نیز بالاتر به شمار می آید.

 

وی اظهار کرد: وعده الهی است که اگر شما با تقوا باشید، پروردگار نیز برکاتش را نازل می کند.

 

حجت‌الاسلام خوبانی با اشاره به اینکه اگر ایمان در متن زندگی، پیاده شود و فقط در کتاب و روایات نباشد، جامعه متحول می شود، تصریح کرد: با حداقل ایمان لازم می توان از گناه، اجتناب کرد

 

»حسن رستمی» از ذاکرین خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در این برنامه به مداحی پرداخت.

 

به گزارش شبستان، این جلسات اخلاقی و تربیتی در حسینیه امامزاده سید عابدین (علیه السلام) شهرستان قائمشهر به همت پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی و هنری امام سجاد (علیه السلام) به همراه سخنرانی و مداحی، برگزار می شود.

پایان پیام/ 86