بانوان فعال فرهنگی، هنری و قرآنی کانون های مساجد استان زنجان تجلیل شدند

بانوان فعال فرهنگی، هنری و قرآنی کانون های مساجد استان زنجان تجلیل شدند

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از بانوان فعال در حوزه های فرهنگی، هنری و قرآنی کانون های مساجد استان زنجان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم تجلیل از بانوان فرهنگی، هنری و قرآنی استان زنجان اظهار کرد: مقابله شیطان با انسان از لحظه تولد آدم شکل گرفت و در طول تاریخ قابیل ها در مقابل هابیل ها، نمرودیان در برابر پیامبران و در عصر حاضر امریکا و استکبار جهانی در برابر مسلمانان ایستاده اند.

 


امراله حسنی افزود: تمدن اسلامی در مقابل کفر توسط امام راحل شکل گرفت و امروز شاهد هستیم تمدن کفر جز آدم کشی و کودک کشی دستاوردی نداشته در حالی که تمدن اسلام منادی حق است.

 


وی با بیان اینکه تمدن اسلامی زمان شکل می گیرد که جامعه اسلامی و دولت اسلامی شکل بگیرد و قبل از آن باید نظام اسلامی شکل گیرد.

 


حسنی ادامه داد: با پیرزی انقلاب، نظام اسلامی شکل گرفت و اکنون که دولت انقلابی شکل گرفته، نقش مادران برای رسیدن به تمدن اسلامی بسیار مهم است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: این مادران در دوران قبل از انقلاب به پیروزی این انقلاب کمک کردند و در هشت سال جنگ به برکت خون شهدا انقلاب تثبیت شد.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه های رهبری تبیین انقلاب است و اگر ما به خوبی انقلاب را تبیین دشمن آنگونه که می خواهد انقلاب را تبیین می کند.

 


حسنی بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب در بین مردم تاکید کرد و افزود: همین موضوع وظیفه مادران را سنگین تر است.

 


به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، محور برنامه های فرهنگ و ارشاد استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد زنجان تحکیم بنیان خانواده خواهد بود.

 


حسنی ادامه داد: در برابر هجمه فرهنگی دشمن قرار داریم و بودجه های سنگینی از سوی دشمن برای ساخت های فیلم های هالیودی اختصاص می دهند از اینرو این سوال مطرح است که در مقابل بمباران تبلیغاتی چه باید کرد و قرآن در جواب به ما می گوید می توان در برابر کفر ایستاد و خداوند یاور ماست به طوری که شهید آوینی در خصوص جنگ ایران و عراق یادآور شدند آنچه ایران را در جنگ تحمیلی پیروز کرد ایمان رزمندگان بود.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: به کمک مادران نسلی را تربیت می کنیم که با معنویت و مبانی اعتقادی آشنا شوند. رهبری همواره بر اخلاق و معنویت در بین جوانان تاکید کردند و دشمن از برنامه هایی که با ایمان و اعتقاد انجام می شود در هراس است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان 382 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد، گفت: از این تعداد 58 درصد کانون ها روستایی هستند.

 


محسن اسلامی با اشاره به اینکه 26 درصد کانون های مساجد استان با مدیریت بانوان است، افزود: 80 نفر از مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، بانوان هستند.

 


این مسئول افزود: امسال برنامه های کانون های مساجد با محوریت تحکیم اجرا خواهد شد.
در پایان این مراسم از بانوان فعال فرهنگی، هنری و قرآنی کانون های مساجد استان زنجان تجلیل شد.

پایان پیام/ 693