استقبال پرشور بچه‌های مسجد از روز قدس/ از اجرای سرودهای میدانی تا توزیع بسته‌های معیشتی

استقبال پرشور بچه‌های مسجد از روز قدس/ از اجرای سرودهای میدانی تا توزیع بسته‌های معیشتی

تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
بچه‌های مسجد پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس و اجرای سرودهای میدانی، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و برگزاری مسابقات متنوع، حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را با قاطعیت اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نهم اردیبهشت ماه که امسال در تقویم رسمی همزمان با روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود، بار دیگر صحنه ای از حضور پرشور بچه های مسجد در کنار دیگر اقشار مردم را رقم زد، صحنه ای که تصاویری زیبا در حمایت از مظلوم و اعلام برائت از خصم و ظالم را خلق کرد.

 

 

 

 

 

بچه های مسجد همچون دو سال گذشته که اجازه ندادند کرونا و محدودیت های بهداشتی درمانی ناشی از آن، روز قدس را به حاشیه براند و با حضور خودرویی و موتوروی و انجام فعالیت های فرهنگی مجازی این روز را گرامی داشتند، امسال هم با حضور در راهپیمایی و اجرای برنامه های متنوع اعم از سرود تا توزیع کمک های مومنانه، به برگزاری هرچه باشکوه تر روز قدس کمک شایان کردند.

 

چنان که در جنوب کرمان، اعضاء و فعالان 500 کانون فرهنگی هنری با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کردند و علاوه بر حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، میزبان نشست های بصیرتی، مجری سرودهای خیابانی در میان جمعیت راهپیمایان و برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی ویژه کودکان شدند.

 

 

 

در استان فارس و شهر شیراز نیز اعصای کانون های فرهنگی هنری پس از تجمع در مساجد، و سر دادن شعار خود را به محل اقامه نماز جمعه و مسیرهای راهپیمایی رساندند و به خیل عظیم مردمی پیوستند.

 

از ابتکارات کانون های مساجد استان فارس در آستانه روز قدس، اجرای طرح تلاوت نور و اهدای ثواب قرائت آیات نورانی وحی به روح مطهر شهدای جبهه مقاومت بود که با همراهی و استقبال مسجدی ها در سطحی گسترده انجام شد.

 

 

 

بچه های مسجد مازندران هم همچون درخشش در عرصه های ورزشی، در میدان اعلام برائت نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و ابراز همدردی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نیز خوش درخشیدند.

 

کانون های مساجد استان خراسان شمالی نیز حضوری چشمگیر و اثرگذار در گرامیداشت روز جهانی قدس داشتند چنان که در کنار تبلیغات محیطی و دعوت از بچه های مسجد برای حضور در راهپیمایی، با برنامه های متنوع در طول مسیر میزبان راهپیمایان روزه‌دار بودند و فضای فرهنگی مطلوبی را ایجاد کردند که بر جاذبه های راهپیمایی می افزود.

 

 

برگزاری مسابقات کتابخوانی و پیامکی همچون مسابقه «القدس لنا» به همت کانون های فرهنگی مساجد استان گلستان، برپایی غرفه ها و ایستگاه های فرهنگی در مسیر راهپیمایی، اجرای سرودهای میدانی در مسیر راهپیمایی به ویژه سرود «سلام فرمانده» ویژه لبیک دهه نودی‌ها به مقام معظم رهبری و تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای محرومان در آستانه روز قدس و به یاد و نام شهدا جبهه مقاومت از جمله دیگر برنامه هایی بود که بچه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری با انجام آنها، تلاش کردند پس از دو سال، روز قدس باشکوهی را رقم بزنند هدفی که در تحقق آن موفق عمل کردند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9