نماز عید فطر در بیش از ۱۰۰۰ مسجد تهران برگزار می‌شود

نماز عید فطر در بیش از ۱۰۰۰ مسجد تهران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام ذاکر گفت: امسال نماز عید سعید فطر علاوه بر برگزاری در دانشگاه تهران در بیش از ۱۰۰۰ مسجد استان تهران و اغلب در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت‌الاسلام «حجت‌الله ذاکر» از برگزاری نماز عید سعید فطر در ۱۰۰۰ مسجد تهران خبر داد و گفت: امسال با توجه به استمرار شرایط کرونایی کشور و اقامه نشدن نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری و محرومیت از فیض اقتدا به حضرت ایشان، همچون سال‌های گذشته نماز عید در مساجد استان تهران با حضور با شکوه مردم مؤمن و انقلابی برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: ائمه جماعات مساجد استان تهران در سال‌هایی که نماز به امامت مقام معظم رهبری در مصلی برگزار می‌شد، مردم را به حضور حداکثری در مراسم اقامه نماز در مصلای تهران ترغیب کرده و صرفاً به صورت محدود برای افراد کهنسال و کسانی که به هردلیل قادر به حضور در مصلی نبودند، نماز را برگزار می‌کردند. در سال‌های اخیر، به دلیل محدودیت‌های کرونایی و برگزار نشدن نماز در مصلّی، نماز اعیاد فطر و قربان، باشکوه و حضور جمعیت بیشتری در مساجد برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه امسال به این دلیل که هنوز شرایط کرونایی کاملاً برطرف نشده است، تصریح کرد: براین اساس نماز عید سعید فطر علاوه بر برگزاری در دانشگاه تهران، در بیش از هزار مسجد استان تهران و اغلب در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه مساجد دارای خیریه و مراکز نیکوکاری هستند، گفت: نمازگزاران می‌توانند زکات فطریه خود را به مساجد پرداخت کنند تا برای رفع نیازمندی‌های محله مصرف شود.

 

 حجت الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: براساس اعلام ستاد ملی کرونا برگزاری نماز در فضای بسته در شهرهای قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت باشد که الحمدلله در شرایط فعلی شهر قرمزی در کشور نداریم. در شهرهای نارنجی با ظرفیت ۷۰ درصد و در شهرهای زرد و آبی بدون محدودیت است. البته باتوجه به مستحب بودن اقامه نماز در فضای باز و زیر آسمان، از مساجد تقاضا داریم در صورت وجود شرایط مناسب، نماز را در فضای باز برگزار کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/ 40