برگزاری «جشن رحمت» در مساجد منطقه ۱۶

برگزاری «جشن رحمت» در مساجد منطقه ۱۶

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
همزمان با شب عید سعید فطر مراسم نورافشانی در نقاط مختلف محلات نه گانه منطقه ۱۶ انجام و برنامه وداع با ‌ماه مبارک رمضان نیز در مساجد محوری برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد،«سید مرتضی روحانی»، شهردار منطقه ۱۶ با اعلام برنامه های شب عید سعید فطر اظهار کرد: همزمان با شب عید سعید فطر مراسم نورافشانی در نقاط مختلف محلات نه گانه انجام و برنامه وداع با ‌ماه مبارک رمضان نیز در مساجد محوری برگزار می‌شود.  

 

وی از برپایی ایستگاه های فرهنگی-صلواتی در مسیر نمازگزاران عید سعید فطر (اهداء بسته های فرهنگی ویژه نوجوانان و اهدا شاخه گل به نمازگزاران) ، خبر داد و گفت: جشن رحمت به مناسبت شکرگزاری پس از نماز مغرب و عشا در مساجد محوری محلات نه گانه با (توزیع محصولات فرهنگی) ادعیه و... برگزار می شود.

 

شهردار منطقه 16 با اشاره به ایجاد نشاط و سرور معنوی در شهروندان، نکوداشت آیین های اسلامی و ایرانی، معرفی عید فطر به عنوان هدیه الهی که از اهداف مهم این برنامه ها است گفت: برای برگزاری نماز عید سعید فطر شهرداری منطقه برنامه‌هایی از قبیل کمک به فضاسازی شهری، آذین بندی ویژه میدان های بزرگ و پر تردد (تبلیغات شهری با بهره مندی از ظرفیت پرتابل ها، بیلبوردها و عرشه های پل ها) ، برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی، قصه گویی، نقاشی، عکاسی و...(در خصوص موضوعات عید سعید فطر همراه با اهدا جایزه با استفاده از ظرفیت مساجد، پایگاه های بسیج و سراهای محلات در دو بخش فضای مجازی و آثار ارسالی شهروندان، برپایی استیج در بوستان های اصلی، برپایی مراسم تقدیر از فطر اولی ها، مراسم نورافشانی، تجلیل از هیات امنا و امام جماعت و فعالین مساجد از جمله این برنامه ها است.

 

روحانی از اجرای پویش «لبخند بسازیم» برای کمک به محرومین و ایتام و توزیع کمک ها در روز عید سعید فطر با مشارکت مساجد، پایگاه های بسیج، خیرین،گروه های خودجوش جهادی و مردمی ، مرمت و تعمیر چشمه های سرویس بهداشتی (ویژه نمازگزاران) خبر داد.

پایان پیام/ 40