نماز عید فطر در شهر جیرفت باشکوه برگزار شد

نماز عید فطر در شهر جیرفت باشکوه برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
امروز ۱۲ اردیبهشت ماه نماز عید فطر هم زمان با سراسر کشور در محوطه مصلی پیامبر اعظم (ص) شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۲ اردیبهشت ماه نماز عید فطر هم زمان با سراسر کشور در محوطه مصلی پیامبر اعظم (ص) شهر جیرفت برگزار شد.

 

حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز عید فطر، ضمن تبریک این عید سعید، گفت: امیدوارم امروز خداوند متعال با توجه به عبادات و شب زنده داری های مسلمان در ماه مبارک رمضان جوایز به همگی عنایت کند و سرنوشت با خیر و برکتی برای ما رقم زده باشد.

 

امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که باید اعمال صالحه ما در ماه رمضان همچنان استمرار یابد، ابراز کرد: حفظ اعمال صالحه از اصل عمل بسیار مهم تر است.

 

وی بیان کرد: امروز مسلمانان در عید سعید فطر با یک ماه بندگی خدا همچون روزی که متولد شده اند از گناهان پاک شده و حیات دوباره می یابند که باید قدر دان باشیم.

 

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که نماز عید فطر یک پیام دارد، اظهار کرد: پیام این نماز و این عید، رعایت حسن خلق است بنابراین باید نسبت به رعایت این مهم در خانواده، جامعه و محیط کار اهتمام ویژه داشته باشیم چرا که حسن خلق از اسباب ارزشمند رسیدن انسان به کمال است.

 

امام جمعه جیرفت ادامه داد: شاید هیچ یک از اصول اخلاقی به اندازه حسن خلق دارای آثار دنیوی و اخروی نباشد، رعایت آن موجب ازدیاد روزی و دوستان می شود.

 

وی با تاکید بر رعایت حسن خلق در خانواده، خاطرنشان کرد: در روایات بر رعایت حسن خلق زن و شوهر نسبت به یکدیگر سفارش بسیار شده و عده بهشت داده شده است و با رعایت حسن خلق، کانون خانواده گسسته نمی شود.

 

حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که عنوان نامه اعمال انسان حسن خلق است، تصریح کرد: باید حسن خلق را در تمام مراحل زندگی رعایت کنیم.

 

امام جمعه جیرفت ضمن تشکر از زینی وند استاندار سابق کرمان، انتصاب فداکار را به عنوان استاندار جدید این استان تبریک گفت و اضافه کرد: از استاندار و دولت رییسی درخواست داریم تا ستاد راهبردی جنوب کرمان که منشا خیر و برکت برای این منطقه است را احیا کنند.

 

وی ابراز کرد: ستاد راهبردی جنوب کرمان دارای یک کانون و مصوبه هیات دولت است و مشکلات این منطقه جز با احیای این ستاد حل نخواهد شد.

 

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: از استاندار جدید درخواست داریم که در انتصاب مدیران در استان نهایت دقت را داشته باشند چرا که ما وقت تجربه و آزمایش  نداریم.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: با حذف هرگونه علاق حزبی و سیاسی مدیران متعهد، کارآمد و دلسوز باید به کار گرفته شوند و استاندار جدید باید این مهم را سر لوحه کار خود قرار دهد.

 

وی جنوب کرمان را دارای امتیاز ویژه ای دانست و گفت: تمدن دیرینه ۷ هزار ساله امتیازی است که جیرفت و جنوب کرمان را از سایر استان ها، کشور و حتی جهان متمایز کرده است و مهد تمدن در جنوب و در حوزه هلیل است و ما وارث این تمدن هستیم.

 

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: ما باید برای رسیدن به تمدن جدید با کار جهادی و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و حزبی و منطقه ای تلاش کنیم.

 

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: همه ما جیرفتی و جنوب کرمانی و دارای مشترکات و داشته های زیادی هستیم که باید به آنها افتخار کنیم و با برخوردهای خوب و منطقی ثابت کنیم که وارثان چنین تمدن باشکوهی هستیم.

 

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیرساخت های حمل و نقل هوایی و گمرک در جنوب کرمان، عنوان کرد: حمل و نقل هوایی و گمرک از ضروریات جنوب برای تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی به بازارهای بین المللی است بنابراین از نماینده مردم و استاندار جدید کرمان می خواهیم برای تحقق این مهم از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: برای رفع مشکل تردد باید هر چه سریع تر پل جنگل آباد و جدید هلیل به بهره برداری برسند.

 

امام جمعه جیرفت در خاتمه ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: قدس پاره قدس پاره تن جهان اسلام است و فلسطین فراموش شدنی نیست چرا که قبلگاه اول مسلمین است و این توطئه های عادی سازی روابط راه به جایی نخواهد برد.

پایان پیام/ 586